Największe tygodniki opinii poprawiają sprzedaż
18.11.2010, 23:39
Cztery tygodniki opinii zanotowały we wrześniu br. wzrost sprzedaży. Największy ”Gazeta Polska” i ”Wprost”, ale zyskały też "Polityka" i "Newsweek Polska".
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem za wrzesień wynika, że liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii pozostaje ”Polityka” ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) - ze średnią 144 842 egz. To wzrost o 2 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r. Dalej są: ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) – 121 992 egz. (wzrost o 8 proc.), ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – 118 762 egz. (wzrost o 32 proc.), ”Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 64 959 egz. (wzrost o 160 proc.), ”Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój) – 47 059 egz. (spadek o 11 proc.), ”Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) – 22 414 egz. (minimalny spadek - 0,1 proc.). W grupie tygodników z przedrukami wzrost o 13 proc. zanotował ”Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) – jego średnie rozpowszechnianie płatne razem we wrześniu br. to 386 851 egz. Z kolei ”Forum” ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) sprzedawało średnio 17 194 egz. (spadek o 0,6 proc.). Wśród tygodników katolickich liderem jest ”Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny) z wynikiem 141 242 egz. (wzrost o 7 proc.). Dalej są: ”Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) – 27 230 egz. (spadek o 3 proc.) i ”Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) – 21 593 egz. (spadek o 9 proc.).(SK, 18.11.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










