Wydawca "Wprost" prognozuje dalszy wzrost sprzedaży i wpływów reklamowych
AWR ”Wprost”, wydawca tygodnika ”Wprost”, zakłada, że w ciągu trzech lat przychody spółki wzrosną o 10,4 mln zł.
Jak poinformowała wczoraj Platforma Mediowa Point Group SA, większościowy udziałowiec AWR ”Wprost”, spółka ta w 2013 roku ma mieć 46 mln zł przychodów gotówkowych, a jej zysk brutto ma sięgnąć 5,6 mln zł. Prognozowane przychody spółki na koniec br. to 35,6 mln zł (wzrost o 1 proc. w porównaniu z ub.r.), a zysk brutto – 5,5 mln zł (rok temu była to strata na poziomie 9,6 mln zł). W najbliższych dwóch latach zysk ma spaść ze względu na planowane inwestycje, m.in. w promocję tytułu, a za trzy lata ma wrócić do tegorocznego poziomu. PMPG pod koniec ub.r. kupiła 80 proc. udziałów w AWR "Wprost" za 8 mln zł. - Zakładamy, że ”Wprost” będzie zwiększał sprzedaż i udział w rynku reklamy – mówił wczoraj na konferencji Marek Jakubczyk, dyrektor generalny PMPG. Dodał, że spółka zakłada spadek wartości rynku reklamowego tygodników, ale wzrost sprzedaży egzemplarzowej "Wprost" ma sprzyjać odbieraniu części reklam konkurentom. Wydawca tygodnika zakłada, że w przyszłym roku jego wpływy z reklam wzrosną o 18 proc., a sprzedaż o 11 proc. We wrześniu br. rozpowszechnianie płatne razem "Wprost" wyniosło 118,8 tys. egz. (ZKDP). AWR "Wprost" ma także notować wzrost przychodów z reklam internetowych - ok. 70 proc. rocznie, co w 2013 roku ma przynieść 3 mln zł. Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, zapowiedział, że jeszcze w tym roku ruszy telewizyjna kampania tygodnika pod hasłem ”Zawsze »Wprost«”. – W przyszłym roku planujemy bardziej agresywne działania promocyjne – zadeklarował Lisiecki. W br. koszty, m.in. na promocję tygodnika, mają wynieść 6,3 mln zł, w kolejnych latach - już ponad 15 mln zł.(SK, 18.11.2010)










