Agorze rośnie Internet i radia, ale przychody z prasy wciąż spadają
Przychody Agory w trzecim kwartale br. wyniosły 246,6 mln zł. To minimalnie (o 0,1 proc.) mniej niż w tym samym okresie ub.r.
W trzecim kwartale wzrósł zysk netto spółki - prawie o 22 proc. i wyniósł 11,7 mln zł i EBITDA - wzrost o 3,6 proc., do 34,5 mln zł. Przychody ”Gazety Wyborczej” z reklam wyniosły w tym czasie 67,8 mln zł (spadek o 12,5 proc.), a z jej sprzedaży egzemplarzowej - 36 mln zł (spadek o 4,3 proc.). Czasopisma przyniosły Agorze 19,7 mln zł (spadek o 12,1 proc.), Internet 23,4 mln zł (wzrost o 17,6 proc.), a radia 16,4 mln zł (wzrost o 18,8 proc.). Przychody grupy AMS (reklama zewnętrzna) wyniosły w tym czasie 35,8 mln zł, osiągając poziom sprzed roku. W trzecim kwartale br. przychody Grupy z projektów specjalnych wyniosły 8,1 mln zł. - Po przychodach widać, że radio wychodzi na prostą, także Internet cały czas rośnie – zauważa Waldemar Stachowiak, analityk z biura maklerskiego Ipopema Securities. - Ale wyniki prasy, zarówno dziennika, jak i czasopism, wciąż są rozczarowujące. To dalej spadki dwucyfrowe, a cały rynek czeka na to, kiedy ten segment w końcu drgnie - analizuje Stachowiak. Po pierwszych trzech kwartałach br. przychody Agory to 776 mln zł (spadek o 5,3 proc. wobec pierwszych trzech kwartałów 2009 roku). Zysk netto wyniósł 53,6 mln zł (wzrost o prawie 140 proc.), a EBITDA – 114,4 mln zł (wzrost o 21,4 proc.).(SK, 16.11.2010)










