Tygodniki w Wielkopolsce oskarżają "Polskę Głos Wielkopolski" o dumping
11.11.2010, 00:10
"Polska Głos Wielkopolski" (Grupa Wydawnicza Polskapresse) zaoferowała komitetom wyborczym reklamy w dołączanych przez siebie tygodnikach lokalnych po o wiele niższej cenie, niż trzeba zapłacić za reklamę na wielkopolskim rynku. Wydawcy konkurencyjnych tygodników lokalnych uważają, że to dumping.
Tanie reklamy zaoferowało komitetom wyborczym 11 tygodników lokalnych wydawanych przez poznański oddział Polskapresse i dołączanych do "Polski Głosu Wielkopolskiego". We wszystkich koszt netto całostronicowej reklamy wynosi 800 zł, połowy strony - 500 zł, a jednej czwartej strony - 350 zł. Kandydaci na samorządowców zapłacą więc za nie dużo mniej niż inni reklamodawcy: według cennika cena całostronicowej reklamy na kolorowych stronach redakcyjnych tygodników "Polski Głosu Wielkopolskiego" wahają się od 1450 zł (w tygodniku "Chodzieżanin" i "Tygodniku Wągrowieckim") do 4710 zł (w tygodniku "Ziemia Kaliska"). Na czarno-białych stronach redakcyjnych cena najtańszej całostronicowej reklamy wynosi 1160 zł, a najdroższej - 3770 zł. - To rozbój w biały dzień. Polskapresse oferuje ceny dumpingowe - mówi Jerzy Mianowski, prezes Wągrowieckiej Oficyny Wydawniczej, która wydaje tygodnik "Głos Wągrowiecki", konkurujący z "Tygodnikiem Wągrowieckim". Cena całostronicowej reklamy w jego piśmie wynosi 1575 zł netto. Tygodnik nie udziela rabatów politykom. Także Arkadiusz Woźniak, prezes wydawnictwa Idea Contact, wydawca tygodnika "Życie Kalisza", które rywalizuje na lokalnym rynku z tygodnikiem "Ziemia Kaliska", uważa, że cena oferowana przez Polskapresse jest bardzo niska. - Być może tygodniki "Głosu Wielkopolskiego" walczą o przetrwanie. Problem w tym, że duże wydawnictwo może dopłacać do reklam tak długo, aż mali wydawcy będą musieli się poddać - mówi. Całostronicowa reklama w "Życiu Kalisza" kosztuje 1600 zł netto, a rabaty wynoszą do 25 proc. Niskimi cenami reklam w tygodnikach "Głosu Wielkopolskiego" jest też zdziwiona Urszula Szatkowska, zastępca dyrektora Wydawnictwa Przegląd Koniński, wydawcy tygodnika "Przegląd Koniński". - Za stronę w "Przeglądzie Konińskim" komitety wyborcze muszą płacić 2935 zł, pozostali klienci 10 proc. więcej - zapewnia. Antoni Malinowski, zastępca biura reklamy poznańskiego oddziału Polskapresse, nie chce komentować zarzutów stosowania cen dumpingowych w ofercie dla komitetów wyborczych. - To jest cena pakietowa zgodna z praktyką wydawnictwa - mówi jedynie.(MW, 11.11.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










