Konferencja Press Euro: potrzeba kontaktów z kibicami i współpracy z mediami
10.11.2010, 08:25
Kontakty z zagranicznymi klubami piłkarskimi i aktywność w mediach mają decydujące znaczenie przy promocji i organizacji Euro 2012, przekonywali uczestnicy drugiego dnia konferencji Press Euro.
Austriak Christian Rechberger, przewodniczący rady promocji i turystyki popularnego ośrodka dla narciarzy biegowych Kaiserwinkl, zauważał, że w celu promocji regionu warto zaprosić do niego przedstawicieli klubów międzynarodowych i dziennikarzy długo przed sportową imprezą. Radził też uczestniczyć w targach i organizować wyjazdowe konferencje prasowe. - Organizowaliśmy konferencje nie tylko tam, gdzie mieszkała polska drużyna narodowa, ale i w Warszawie – wskazywał. Rechberger mówił także o konieczności kontynuowania działań promocyjnych po zakończeniu imprezy. - Po roku, a nawet dwóch-trzech latach trzeba aktualizować plany dalszego zagospodarowania istniejącej infrastruktury i już wypracowanych kontaktów ze wszystkim grupami docelowymi – przekonywał. Z badań wynika, że dzięki takim działaniom wzrost ruchu turystycznego w Austrii od 2008 roku utrzymuje się nieprzerwanie na poziomie 5-15 proc. Aby podobne wyniki osiągnięte zostały w Polsce, potrzebna jest m.in. ścisła współpraca z mediami zarówno ze strony miast gospodarzy, jak i kandydatów na centra pobytowe. Jak poinformował Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów, w tym roku o potencjalnych centrach pobytowych ukazało się ok. 4 tys. publikacji. Najwięcej (ok. 400) poświęcono Ostródzie, za którą uplasowały się: Gdańsk (348) i Warszawa (325). – Publikacje w mediach to dodatkowa korzyść z przygotowań do mistrzostw. Gdyby ośrodki pobytowe musiały zapłacić za publikacje jak za reklamę, to w przypadku Ostródy byłaby to suma około 500 tysięcy złotych – przekonywał Bykowski. Konferencję Press Euro zorganizował miesięcznik ”Press” w dniach 8-9 listopada w warszawskim hotelu Le Méridien Bristol. Partnerem głównym imprezy był World IXI Polska SA. Patronat honorowy nad Press Euro objęły: spółka PL.2012, Polski Związek Piłki Nożnej, Narodowe Centrum Sportu, Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza i Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerem merytorycznym był Press Serivce Monitoring Mediow, a partnerami wspierającymi: UM Ostróda, UM Kołobrzeg oraz DB Schenker.(DOK, 10.11.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










