Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 09, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Check: badanie satysfakcji wszystkich dużych klientów firm reklamowych

Poziom satysfakcji klientów firm reklamowych spadł - wynika z badania Grand Check przeprowadzonego na zlecenie miesięcznika "Press".

Tegoroczne badanie satysfakcji klientów firm reklamowych było realizowane przez TNS OBOP od lipca do października. Pytano o ocenę współpracy z agencjami i domami w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Przepytano 513 respondentów, z którymi przeprowadzono 924 wywiady. Kryteria kwalifikacji do badania spełniło 39 firm: 15 agencji reklamowych, 19 domów mediowych, pięć agencji interaktywnych. Wprowadzono istotną zmianę metodologii, by badanie było bardziej obiektywne. W ubiegłorocznej edycji (wówczas badanie nazywało się Smile Check) to firmy reklamowe zgłaszały reklamodawców, do których później dzwonili badacze. W tym roku zrezygnowano z tego i stworzono bazę respondentów na innej zasadzie. - Podstawowym benefitem Grand Checka jest wykorzystanie niezależnego operatu: 4500 największych marek reklamodawców według Kantar Media – wyjaśnia Mateusz Galica, strategic director TNS OBOP. - Jest to istotna różnica metodologiczna w porównaniu z sytuacją, gdy kontakty do swych klientów przesyłały zainteresowane agencje. W ten sposób pomiar satysfakcji zgłoszonych klientów zastąpiony został pomiarem satysfakcji wszystkich dużych klientów – podkreśla.  Z tegorocznych wyników można wysnuć tezę, że ogólnie poziom satysfakcji klientów firm reklamowych spadł. - Spadek ogólnego poziomu satysfakcji nie dziwi, jest wszak wynikiem zastosowania niezależnego operatu zamiast bazy stworzonej na podstawie nadesłanych przez poszczególne agencje – ocenia Galica. - Logika podpowiada, że taka metodologia zwiększa szansę przeprowadzenia wywiadów również u rozczarowanych i niezadowolonych klientów agencji – wskazuje. Dodatek specjalny ”Grand Check”, prezentujący badanie satysfakcji klientów agencji reklamowych, interaktywnych i domów mediowych, ukaże się z grudniowym numerem magazynu ”Press” (1 grudnia na rynku). 

(MŁ, 09.11.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.