Uczestnicy konferencji Press Euro: czas na wzmocnienie wizerunku Polski
Zainteresowanie rozwojem infrastruktury i modernizacjami istniejących obiektów stale rośnie, ale teraz najważniejsze jest, by wzmocnić zaangażowanie społeczne i działania wizerunkowe – przekonywali uczestnicy rozpoczętej wczoraj w Warszawie międzynawowej konferencji Press Euro poświęconej organizacji i promocji UEFA Euro 2012.
Jednym z najważniejszych aspektów konferencji, w której udział wzięli goście z Charkowa i Kijowa oraz z Wiednia, Innsbrucka i Berlina (ci ostatni dzielili się doświadczeniem z organizacji zawodów tej rangi), są zapewnienia, że przygotowania do najbliższych mistrzostw Europy w piłce nożnej idą w dobrym kierunku. – Ostatnie decyzje UEFA sprawiły, że można być już w stu procentach pewnym, że Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie się odbędzie. Nie ulegnie także zmianie podział miast organizatorów, cztery gościć będą reprezentacje narodowe w Polsce i cztery na Ukrainie. To pozwala z optymizmem spoglądać na przygotowania Polski do Euro 2012 – zapewniał Wojciech Folejewski, prokurent PL.2012 i dyrektor ds. operacyjnych. Prelegenci przekonywali, że teraz w organizacji rozgrywek liczyć się powinny przede wszystkim kompleksowo prowadzone działania promocyjne związane z postrzeganiem i znajomością polskich miast i całej Polski. Tymczasem wiedza o naszym kraju poza jego granicami jest znikoma – kojarzeni jesteśmy jedynie jako kraj religijny, gościnny i związany z rolnictwem. Polacy mają być teraz przedstawiani jako ludzie ”urokliwi” i ”intrygujący”. Jednymi z głównych elementów promocji będą szkolenia dla taksówkarzy i hotelarzy, a także serie projektów aktywizujących lokalne społeczności w myśl zasady ”wszyscy jesteśmy organizatorami”. – W grę wchodzi przede wszystkim współpraca ze stowarzyszeniami kibiców, a dodatkowo, by Euro 2012 było rozumiane i akceptowane przez lokalną społeczność, także zaangażowanie celebrytów w projekt Ambasadorowie Euro – wyliczał podczas konferencji Michał Prymas, pełnomocnik prezydenta ds. Euro 2012 w Poznaniu. Część wczorajszego spotkania poświęcona była bezpieczeństwu dużych imprez masowych – w tym konieczności wdrożenia zintegrowanych systemów opieki medycznej i ratownictwa. W konferencji zorganizowanej przez miesięcznik ”Press” bierze udział ponad 100 uczestników. Są wśród nich zarówno dziennikarze, przedstawiciele biur promocji i działów marketingu urzędów miejskich, jak i centrów pobytowych i agencji rządowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo podczas imprez masowych. Dwudniowe obrady odbywają się w hotelu Le Méridien Bristol. Partnerem głównym imprezy jest World IXI Polska SA. Patronat honorowy nad Press Euro objęły: spółka PL.2012, Polski Związek Piłki Nożnej, Narodowe Centrum Sportu, Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza i Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerem merytorycznym jest Press Serivce Monitoring Mediow, a partnerami wspierającymi: UM Ostróda, UM Kołobrzeg oraz DB Schenker.(DOK, 09.11.2010)










