Yahoo planuje wejście do Polski - według branży za późno
08.11.2010, 08:27
Jeszcze w tym roku amerykański portal Yahoo.com chce uruchomić polską wersję.
Taką informację podał serwis vBeta.pl. Według jego ustaleń trwają już rozmowy Yahoo z siecią reklamową ARBOmedia. Jej przedstawiciele nie komentują jednak tych informacji. – Trochę późno, jak na wejście portalu horyzontalnego na polski rynek – uważa Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu. Menedżer jednego z czołowych portali, prosząc o anonimowość, mówi krótko: – Powinni to zrobić dziesięć lat temu. Dziś nie mają żadnych szans na zawalczenie z największymi portalami, które nie ustępują Yahoo funkcjonalnościami, a za to mają polskie treści. – Tak trudny rynek jak polski wymaga bądź tradycji i zaczepienia w początkach polskiego Internetu, bądź jakiegoś witalnego ducha i charyzmy – uważa Michał Brański, członek zarządu Grupy O2. – My nie obawiamy się konkurencji Yahoo – zaznacza. Andrzej Garapich przypomina nieudane próby wejścia do Polski aukcyjnego eBaya i serwisu Aol.com. – Yahoo musiałoby przeznaczyć odpowiednio duże pieniądze na promocję, w przeciwnym wypadku będzie im trudno – uważa. Yahoo.com ma w Polsce 1,8 mln użytkowników; dla porównania Onet.pl - 12 mln (Megapanel PBI/Gemius, sierpień br.).(KOZ, 08.11.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










