Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 04, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja internetowa Glos.TV rozwija codzienny serwis

Uruchomiona w listopadzie wielkopolska telewizja internetowa Glos.TV ruszyła z codziennym serwisem i planuje sprzedaż reklam.

Właścicielem Glos.TV jest Grupa Wydawnicza Polskapresse, a materiały przygotowują pracownicy dziennika "Polska Głos Wielkopolski”. Według naszych informacji uruchomienie telewizji internetowej kosztowało ok. 20 tys. zł - tyle mniej więcej trzeba było zapłacić za kamery ze statywami, mikrofony, komputery i niezbędne oprogramowanie. Planowane są dalsze inwestycje. W telewizji pracuje na stałe sześć osób, ale współpracują z nimi reporterzy i fotoreporterzy związani z oddziałami terenowymi "Głosu”. Od wtorku na Glos.TV można oglądać codzienny serwis informacyjny skierowany do mieszkańców regionu. Dziennikarze pracują w oddzielnym pomieszczeniu, ale w większości są to te same osoby, które redagowały wcześniej dziennik. Do pomocy mają praktykantów. Specjalnie do tworzenia telewizji zatrudnieni zostali tylko montażyści: Szymon Siewior (wcześniej pracował dla poznańskiej telewizji WTK) i Remigiusz Sikora (przedtem pracownik PAP). Serwisy prowadzą Joanna Żabierek (pracuje w "Głosie"), która pełni także funkcję wydawcy, i Damian Grzesiński. Żabierek doświadczenie zdobywała w TV Biznes, Grzesiński jest studentem związanym z Akademickim Radiem Afera. Wydawcą w Glos.TV jest też Sylwia Lecha, pracująca jednocześnie w "Głosie". Strona Glos.TV istnieje od kilku miesięcy, ale telewizja wystartowała oficjalnie w miniony wtorek. - Nie chcieliśmy uruchamiać telewizji, dysponując jedynie trzema filmami na krzyż. Teraz jest ich ponad 800, mamy też wyszkolonych reporterów – tłumaczy Krzysztof Smura, szef redakcji internetowej "Polski Głosu Wielkopolskiego”. Redakcja ma za sobą testy i szkolenia – wszyscy dziennikarze nauczyli się obsługi kamer i technik filmowania. – Co najmniej raz w miesiącu spotykamy się i doskonalimy nasze umiejętności – podkreśla Smura. Telewizja rozpoczęła kampanię promocyjną w serwisach Polskapresse, na łamach "Polski Głosu Wielkopolskiego", w kinach i komunikacji miejskiej. W przyszłości ma też emitować reklamy.

(TAM, 04.11.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.