Grupa TVN zwiększa przychody
27.10.2010, 08:25
Po trzech kwartałach br. przychody Grupy TVN wyniosły 1,74 mld zł i były o 21 proc. większe od osiągniętych w tym okresie ub.r. TVN SA zanotował jednak spadek zysku netto i wskaźnika EBITDA.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki wyniósł 27 mln zł i był o 85 proc. mniejszy od ubiegłorocznego, natomiast EBITDA po trzech kwartałach wyniosła 425 mln zł – ok. 3,5 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. W samym trzecim kwartale br. Grupa TVN wypracowała 534 mln zł przychodów (wzrost o 25 proc.) i 61 mln zł zysku (wzrost o 5 proc.). Wskaźnik EBITDA wyniósł w tym okresie 101 mln zł (wzrost o 106 proc.). – Według danych Starlinku rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w trzecim kwartale o 9,9 procent. Nasze przychody z tego tytułu wzrosły o 13,2 procent – powiedział na wczorajszej prezentacji wyników finansowych Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVN ds. telewizji. W trzecim kwartale br. przychody Grupy z reklamy telewizyjnej wyniosły 224 mln zł. Wzrosły też wpływy ze sponsoringu – do 28 mln zł (o 46 proc.), spadły natomiast przychody z audiotele i telesprzedaży – do 11 mln zł (3 proc.). Przychody głównej anteny wyniosły 217 mln zł (wzrost o 13 proc.), w tym 178 mln zł z reklamy (wzrost o 8 proc.). TVN sprzedał w trzecim kwartale 94 proc. zasobów czasu reklamowego, przy czym w prime time sell-out wyniósł 99 proc. Kanał informacyjny TVN 24 miał w tym okresie 52 mln zł przychodów (wzrost o 27 proc.), a pozostałe kanały Grupy TVN łącznie 46 mln zł (wzrost o 14 proc.).(RUT, 27.10.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










