Cross Media Awards 2010 dla "Gazety Wyborczej Katowice"
07.10.2010, 08:25
Katowicki oddział "Gazety Wyborczej" zdobył nagrodę w międzynarodowym konkursie Cross Media Awards 2010.
Konkurs organizuje światowe stowarzyszenie gazet i wydawców prasy WAN-IFRA. Wyróżniono w tym roku 13 projektów spośród ponad 70 nadesłanych z całego świata. Agora SA jako jedyny z polskich wydawców znalazła się w gronie laureatów. Jury nagrodziło katowicką redakcję ”GW” za projekt ”Daj się zepsuć” promujący Śląsk. W lutym br. ”Gazeta” ogłosiła w całej Polsce konkurs, w którym do wygrania była pensja w wysokości 4 tys. zł, samochód i mieszkanie na ekskluzywnym osiedlu. Akcja miała wyłonić osobę, pasjonata regionu śląskiego, która przez pół roku na blogu będzie promować ten region. Chętni musieli nagrać film z własną prezentacją i zamieścić go w sieci. Nadesłano kilkaset zgłoszeń, spośród nich organizatorzy wyłonili finałową 20, z której z kolei internauci w głosowaniu wybrali 10. Ostateczną decyzję o wyborze zwycięzcy podjęło jury w maju na przesłuchaniu w Warszawie. Laureatem został Jakub Janik. Od czerwca br. przez sześć miesięcy ma opisywać na blogu mocne i słabe strony regionu śląskiego oraz sprawdzać, czy Katowice są dobrze przygotowane do walki o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Jury WAN-IFRA uznało akcję ”Gazety Wyborczej Katowice” za jedną z najlepszych propozycji promujących lokalne społeczności i budujących dumę mieszkańców ze swojego otoczenia. WAN-IFRA organizuje konkurs Cross Media Awards od 2006 roku. W tym roku szukano pomysłów, które łączą tradycyjne gazety z nowymi mediami, przekazują informacje w nowatorski sposób, aktywizując lokalne społeczności.(RYD, 07.10.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










