Rusza kolejna edycja konkursu Grand Press
1 października rusza czternasta edycja Grand Press, największego konkursu dziennikarskiego w Polsce, organizowanego przez miesięcznik „Press". Laureatów poznamy 15 grudnia.
Jak co roku w ramach konkursu przyznawane będą nagrody za najlepsze materiały dziennikarskie oraz organizowany jest plebiscyt na Dziennikarza Roku. Zgłoszenia do nagród Grand Press przyjmowane będą do 9 listopada. Natomiast swoje kandydatury do nagrody Dziennikarza Roku redakcje mogą przysyłać do 10 grudnia. W tym roku oceniane będą materiały prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe, które zostały opublikowane albo wyemitowane w mediach, w języku polskim, między 1 listopada 2009 roku a 31 października 2010 roku. Można je zgłaszać w kategoriach: News, Dziennikarstwo śledcze, Publicystyka, Reportaż (osobno: prasowy, radiowy, telewizyjny), Wywiad, Dziennikarstwo specjalistyczne. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają nagrodę w wysokości 1000 euro. Nominacje na Dziennikarza Roku 2010 mogą zgłaszać kolegia redakcyjne polskich gazet, czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych oraz profesjonalnych redakcji internetowych – każda redakcja może nominować minimum trzech, maksimum pięciu kandydatów z mediów ogólnopolskich i lokalnych. W tym roku jednak w regulaminie nagrody jest zmiana: otóż żaden z nominowanych nie może być pracownikiem redakcji nominującej lub redakcji z nią strukturalnie powiązanych. Ponadto jeśli zwycięzca głosowania nie otrzyma co najmniej 15 proc. wszystkich przyznanych przez redakcje punktów, organizator może zdecydować o nieprzyznaniu tytułu Dziennikarza Roku lub decyzję o jego wyborze przekazać jury Grand Press. Dziennikarz Roku 2010 otrzyma statuetkę stalówki i samochód Citroën C5. Regulaminy obu konkursów są na stronie www.grandpress.pl. Sponsorami tegorocznego Grand Press są: Citroën, Grupa Żywiec, operator sieci Plus, PKN Orlen.(RG, 30.09.2010)










