"Wiadomości" mają skończyć z autopromocją Jedynki
27.09.2010, 08:24
W głównym wydaniu "Wiadomości" coraz częściej pojawiają się komunikaty marketingowe promujące inne audycje Jedynki. Kierownictwo TVP zapowiada interwencję.
W ostatnią środę o 21.30 Jedynka nadawała pierwszy odcinek nowego serialu pt. ”Ratownicy”. Tego dnia ”Wiadomości” o 19.30 puściły poświęcony tej produkcji materiał Elżbiety Byszewskiej. Z kolei następnego dnia prowadzący ”Wiadomości” Krzysztof Ziemiec pożegnał widzów słowami: ”Dziś wieczorem warto wybrać Jedynkę”, dodając, że ”Ratowników” obejrzało w środę prawie trzy miliony osób. W czasie transmitowanego przez TVP 1 festiwalu w Opolu (10-12 września) imprezę promowano w programie informacyjnym codziennie. – Mamy świadomość problemu. Toczy się wprawdzie gra o zwiększenie przychodów, ale nie można jej prowadzić, naruszając integralność programów informacyjnych – stwierdza dyrektor biura koordynacji programowej i rzecznik prasowy TVP Jacek Snopkiewicz. Raport biura programowego na ten temat ma być omawiany na kolejnym posiedzeniu zarządu TVP. – Chcemy położyć temu kres – mówi Snopkiewicz o marketingu w newsach. Dziennikarzy ”Wiadomości” zlecane im tematy ”korporacyjne” nie dziwią: konkurencja też robi takie materiały. Zarówno ”Fakty” TVN, jak i ”Wydarzenia” Polsatu po konferencjach ramówkowych informowały o jesiennych nowościach swoich stacji. Pod koniec sierpnia ”Wydarzenia” poświęciły nawet osobny materiał telewizorowi Panasonic – umożliwiającemu oglądanie dostępnych w Internecie programów Polsatu.(RUT, 27.09.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










