Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 10, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SMB chce walczyć z nadużyciami w megaloteriach

Przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego rozpoczęli prace nad powołaniem eksperckiego panelu, którego celem ma być wypracowanie zaleceń i dobrych praktyk przy organizacji megaloterii – dużych loterii SMS-owych, realizowanych m.in. przez telewizje i operatorów GSM.

SMB chce ograniczyć spadek zaufania wobec tego kanału komunikacji. Jak wyjaśnia Borys Wróbel, szef grupy interaktywnej i mobilnej SMB, ”celem powstania panelu jest ograniczenie postrzegania SMS-owych kanałów komunikacji jako tych dostarczających treści w sposób inwazyjny i nie zawsze pożądanych”. Chodzi o wyeliminowanie przekazów wprowadzających w błąd, w tym także co do ceny SMS-a, i zaprzestanie komunikowania rzekomej wygranej, ”do której został już tylko jeden krok”. Drugim problemem jest częstotliwość komunikatów, czyli liczba SMS-ów zachęcających do udziału w zabawie. Celem jest opracowanie założeń, które z jednej strony ograniczą ilość spamu, z drugiej – zagwarantują określoną stopę zwrotu z inwestycji poniesionej przez organizatora. Rozwiązaniem mogłoby być np. zastosowanie w treści SMS-a opcji ”opt-out”, czyli komendy, po wysłaniu której uczestnik zostaje skreślony z listy adresatów kolejnych wiadomości. Prace nad opracowaniem zaleceń i dobrych praktyk przy organizacji megoloterii mają potrwać miesiąc.

(DOK, 10.09.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.