SMB chce walczyć z nadużyciami w megaloteriach
Przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego rozpoczęli prace nad powołaniem eksperckiego panelu, którego celem ma być wypracowanie zaleceń i dobrych praktyk przy organizacji megaloterii – dużych loterii SMS-owych, realizowanych m.in. przez telewizje i operatorów GSM.
SMB chce ograniczyć spadek zaufania wobec tego kanału komunikacji. Jak wyjaśnia Borys Wróbel, szef grupy interaktywnej i mobilnej SMB, ”celem powstania panelu jest ograniczenie postrzegania SMS-owych kanałów komunikacji jako tych dostarczających treści w sposób inwazyjny i nie zawsze pożądanych”. Chodzi o wyeliminowanie przekazów wprowadzających w błąd, w tym także co do ceny SMS-a, i zaprzestanie komunikowania rzekomej wygranej, ”do której został już tylko jeden krok”. Drugim problemem jest częstotliwość komunikatów, czyli liczba SMS-ów zachęcających do udziału w zabawie. Celem jest opracowanie założeń, które z jednej strony ograniczą ilość spamu, z drugiej – zagwarantują określoną stopę zwrotu z inwestycji poniesionej przez organizatora. Rozwiązaniem mogłoby być np. zastosowanie w treści SMS-a opcji ”opt-out”, czyli komendy, po wysłaniu której uczestnik zostaje skreślony z listy adresatów kolejnych wiadomości. Prace nad opracowaniem zaleceń i dobrych praktyk przy organizacji megoloterii mają potrwać miesiąc.(DOK, 10.09.2010)










