W tegoroczne wakacje telewizję oglądaliśmy dłużej niż rok temu
06.09.2010, 08:24
W br. w wakacje statystyczny Polak codziennie spędzał przed telewizorem średnio 3 godziny i 5 minut – ponad 12 minut więcej niż w wakacje ub.r.
Z danych TNS OBOP za okres lipiec-sierpień br. wynika, że w wakacje najdłużej oglądaliśmy telewizję w niedziele – statystyczny Polak poświęcał na to średnio 3 godziny 48 minut. Najchętniej oglądane były transmisje z mistrzostw świata w piłce nożnej. Finałowy mecz turnieju (11 lipca w TVP 1) był najchętniej oglądanym programem tegorocznych wakacji –zgromadził 7,7 mln osób. Widzów przyciągały też powtórki serialu ”Ranczo” – najchętniej oglądany miał 4,2 mln widzów (25 sierpnia, TVP 1). W wakacje cennikowo najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczyły firmy: Unilever Polska (105,6 mln zł), P&G (69,7 mln zł) i PTK Centertel (54,3 mln zł). Wśród stacji największe przychody reklamowe odnotował Polsat (326,6 mln zł), drugi był TVN (243,9 mln zł), a trzecia Jedynka (238,4 mln zł). Cztery główne telewizje (TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN) uzyskały w wakacje w sumie 55,8 proc. udziału w rynku – mniej niż rok temu, gdy było to 58,1 proc. Wzrost odnotował z tych stacji tylko TVN – do 11,2 proc. (z 10,7 proc.).(RUT, 06.09.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










