Największe portale rezygnują z uciążliwych reklam
20.08.2010, 11:56
Z portali: Nk.pl, Wirtualna Polska, Onet.pl, Interia.pl i serwisów Agory SA znikną reklamy samogrające, a intruzywne toplayery będzie łatwiej zamknąć.
Po wakacjach blisko 150 członków Interactive Advertising Bureau Polska (m.in. wydawcy i właściciele serwisów internetowych oraz właściciele sieci reklamowych) powinno zrezygnować z reklam z automatycznie uruchamianym dźwiękiem. Powinno też ujednolicić nazwy, rozmiary i wagę standardowych reklam graficznych. To efekt dostosowania formatów reklamowych do standardów przyjętych w czerwcu br. przez IAB. Dźwięk w reklamie wideo będzie uruchomiony nie automatycznie, tylko przez użytkownika, dopiero po kliknięciu lub najechaniu myszą. Łatwiej będzie zamykać reklamy emitowane na warstwie (tzw. reklamy intruzywne, np. playery) – członkowie IAB mają umieścić napis ”zamknij X” w określonym rozmiarze, klikalny na całej powierzchni. Wymagania, jakie powinna spełniać kreacja reklamowa, by mogła być wyemitowana u wydawców i w sieciach reklamowych, które przyjęły standard, zaczną obowiązywać 1 września. To ułatwienie dla reklamodawców, którzy nie będą musieli modyfikować kreacji, by dostosowywać je do wymogów różnych wydawców. – Zmiany poprawią postrzeganie reklamy online wśród konsumentów i podniosą skuteczność działań reklamowych w Internecie – uważa Piotr Kowalczyk, kierownik działu produktu reklamowego display w Grupie Onet.pl. – O zmianach poinformowaliśmy już klientów – zapewnia Arkadiusz Stępkowski, kierownik biura reklamy Wirtualnej Polski. Agnieszka Kliber, specjalistka ds. PR w Interia.pl, dodaje, że większość zmian zalecanych przez IAB portal już wprowadził. Członkowie IAB mogą, ale nie muszą stosować się do przyjętego standardu.(TOCH, 20.08.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










