Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 13, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarząd TVN dostrzega koniec kryzysu

Przychody TVN SA w drugim kwartale br. wyniosły 658 mln zł i były o 13,5 proc. większe niż w tym okresie ub.r. Grupa TVN zanotowała jednak 98 mln zł straty netto – w porównaniu do 149 mln zł zysku rok temu.

Na wynik finansowy niekorzystnie wpłynęły głównie straty z różnic kursowych (172 mln zł). EBITDA spółki wyniosła 226,6 mln zł – 19 proc. więcej niż rok temu. – Drugi kwartał był trudnym okresem dla telewizji – mówi Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVN ds. telewizji. W kwietniu z powodu żałoby narodowej przez dziewięć dni nie nadawano reklam. – Odrobiliśmy już większość strat poniesionych z tego powodu. Resztę powinniśmy odzyskać do końca września – stwierdza Walter. – Mimo trudnej sytuacji uzyskaliśmy wzrost przychodów reklamowych. Rynek wychodzi z kryzysu – dodaje. Przychody sektora telewizyjnego Grupy wyniosły w drugim kwartale 443 mln zł i były o 5 proc. wyższe niż rok temu. Reklama telewizyjna (bez sponsoringu) przyniosła spółce 344 mln zł przychodu – o 9 proc. więcej niż w ub.r. Główna antena uzyskała ze sprzedaży reklam 291 mln zł (także wzrost o 9 proc.), a TVN 24 – 25 mln zł (wzrost o 19 proc.). – Na wzrost tych przychodów złożył się wyższy sell-out (wyprzedaż dostępnych zasobów czasu reklamowego – przyp. red.) i podwyżka cen – mówi Piotr Walter. W drugim kwartale sprzedano znacznie ponad 90 proc. czasu reklamowego w prime time i trochę ponad 70 proc. w off peak. Spadły z kolei o 23 proc. przychody grupy z audiotele i telesprzedaży – do 10 mln zł. Łącznie z innymi przychodami (w tym 30 mln zł ze sponsoringu) główna stacja spółki zanotowała 331 mln zł przychodów (wzrost o 7 proc.). Przychody TVN 24 wyniosły 60 mln (wzrost o 11 proc.) – przy czym połowa pochodziła z opłat subskrypcyjnych. Przychody pozostałych kanałów wyniosły w sumie 53 mln zł (spadek o 5 proc.). Sektor online zanotował 18-procentowy wzrost przychodów – do 61 mln zł, w tym 56 mln przychodów gotówkowych (wzrost o 27 proc.). Platforma satelitarna N miała na 30 czerwca br. prawie 730 tys. abonentów, a TNK (telewizja na kartę) – 279 tys. aktywnych klientów. Przychody N w drugim kwartale br. wyniosły 151 mln zł (wzrost o 38 proc.), a wskaźnik EBITDA 0,8 mln zł – w porównaniu do minus 24 mln zł rok temu. – To pierwszy kwartał, w którym platforma osiągnęła dodatni wynik – mówi prezes TVN SA Markus Tellenbach, odpowiedzialny za ten sektor. W całym pierwszym półroczu br. przychody TVN SA wyniosły 1,2 mld zł i były o 19 proc. większe niż w tym okresie ub.r. Strata sięgnęła 34,1 mln zł – w porównaniu do 120 mln zł zysku rok temu. EBITDA wyniosła 324,7 mln zł – o 17 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r. TVN zaoszczędził w tym okresie 5 mln zł na lokalnej produkcji telewizyjnej. Oceniając wielkość rynku reklamy, zarząd TVN odszedł od badań domu mediowego Starlink, które uważa za przeszacowane, i stosuje własne estymacje. Według szacunków spółki rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wzrósł w pierwszym półroczu o 5,4 proc., a w samym drugim kwartale – o 8 proc. Kurs akcji TVN na warszawskiej giełdzie spadł wczoraj o 2,2 proc.

(RUT, 13.08.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.