Ubywa nośników reklamy zewnętrznej
05.08.2010, 07:56
W pierwszym półroczu br. było 96,1 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o ponad 5 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. - podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
Najwięcej było nośników małego formatu – 33,6 tys. (spadek o 5 proc.), najmniej – backlightów 12 x 4 m – 32 (spadek o 3 proc.). Ogólna liczba nośników outdooru w Polsce nadal wynosi ok. 100 tys. Wyraźna jest tendencja do zmniejszania liczby nośników standardowych o powierzchni 12 mkw. (do 22,3 tys., spadek o ok. 10 proc.). Zrezygnował z nich Clear Channel Poland, a AMS SA i Grupa Ströer sukcesywnie redukują ich liczbę. Do roli najbardziej pożądanych nośników out of home awansowały powierzchnie typu frontlight 18 mkw. (14,4 tys., wzrost o 1,4 proc.) - głównym udziałowcem w tym segmencie jest Cityboard Media (ma ponad 30 proc. rynku). Jak podają przedstawiciele IGRZ, niepokoi brak możliwości rozwoju nośników typu citylight. Od blisko pięciu lat ich liczba właściwie się nie zmienia (ok. 20 tys.). ”To wina samorządów niektórych polskich miast, które nie mogą dopracować się europejskiej koncepcji dla tego typu mebli miejskich. Przełomem może być toczące się właśnie w Warszawie postępowanie konkursowe »Przystanek komunikacji miejskiej«. Jeżeli zostanie ostatecznie zrealizowane, powstaną w ciągu trzech najbliższych lat nowoczesne wiaty przystankowe, wyposażone w witryny typu citylight z blisko pięcioma tysiącami powierzchni ekspozycyjnych” - czytamy w raporcie IGRZ. Raport uwzględnia dane firm: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer, News Outdoor Poland, euroAWK, BP Media, Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JetLine, Koneser, Mini Media i Publiprox, Outdoor3Miasto, Ruch SA, Schulz Media, Supersigns, Warexpo, Wadwicz.(DOK, 05.08.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










