Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 29, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

1 proc. mniej zarobiła branża outdooru w drugim kwartale

Wpływy firm outdooru w drugim kwartale br. wyniosły 174,8 mln zł – podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Były o 1 proc. niższe niż w tym okresie ub.r.

Zdaniem Lecha Kaczonia, prezesa IGRZ, lepsze wyniki za drugi kwartał związane są ”z rygorystyczną polityką oszczędnościową firm z zakresu inwestycji oraz poprawieniem systemów sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na posiadanych przez nie nośnikach”. Nie zmieniła się struktura najważniejszych klientów reklamy zewnętrznej. Z analiz Izby wynika, że w drugim kwartale najwięcej na outdoor wydały branże: żywność – 16,7 proc. (29,2 mln zł), sprzedaż – 16,1 proc. (28,2 mln zł), telekomunikacja – 14,9 proc. (26 mln zł), rozrywka/kultura – 9,6 proc. (16,8 mln zł), motoryzacja/transport – 7,1 proc. (12,4 proc.). Jeśli chodzi o kategorie produktów, najczęściej promowano: sieci handlowe, hipermarkety i galerie – 13,5 proc., systemy telefonii komórkowej – 12,3 proc., odzież/obuwie – 5,8 proc., napoje – 5,6 proc., samochody – 5,4 proc. Wejście do pierwszej piątki kategorii napoje związane było ze wzmożoną promocją w związku z mundialem. IGRZ analizuje sprzedaż firm: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupa Ströer, News Outdoor Poland, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox, Warexpo, Wadwicz.

(DOK, 29.07.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.