Ponad 37-procentowy wzrost wydatków na reklamę kinową
28.07.2010, 10:57
O 37,1 proc. wzrosły wydatki na reklamę kinową w pierwszym półroczu br., w porównaniu z tym okresem ub.r., wynika z raportu Expert Monitora.
Od stycznia do czerwca br. marketerzy wydali na reklamę kinową łącznie 271,2 mln zł. Największe wpływy reklamowe zanotował broker reklamy kinowej New Age Media – 203,6 mln zł (wzrost o 34,3 proc.). Wpływy jego konkurenta, sieci reklamy Multikino wyniosły z kolei 67,6 mln zł (wzrost o 46,3 proc.). Wzrost wydatków na reklamę kinową nie dziwi przedstawicieli branży reklamowej. – To przede wszystkim wynik clutteru w telewizji i możliwości samego kina, co daje szansę wykorzystywania spotu telewizyjnego w niemal niezmienionej formie. Po drugie kino pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, między innymi dzięki doborowi pakietu filmów. I po trzecie badania efektywności reklam pokazują, że spoty emitowane w kinach są około siedmiu razy skuteczniejsze od pokazywanych w telewizji, choć w rzeczywistości ich emisja jest znacznie droższa – mówi Arkadiusz Radwan, key account director domu mediowego Vizeum. Wskazuje, że średni koszt jednego kontaktu w kinie (średni koszt kampanii podzielony przez liczbę odbiorców) to ok. 25 gr, a w telewizji wskaźnik ten wynosi 5-10 gr. Raport Expert Monitora uwzględnia wydatki na reklamę według danych cennikowych, bez autopromocji.(DOK, 28.07.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










