Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 28, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 37-procentowy wzrost wydatków na reklamę kinową

O 37,1 proc. wzrosły wydatki na reklamę kinową w pierwszym półroczu br., w porównaniu z tym okresem ub.r., wynika z raportu Expert Monitora.

Od stycznia do czerwca br. marketerzy wydali na reklamę kinową łącznie 271,2 mln zł. Największe wpływy reklamowe zanotował broker reklamy kinowej New Age Media – 203,6 mln zł (wzrost o 34,3 proc.). Wpływy jego konkurenta, sieci reklamy Multikino wyniosły z kolei 67,6 mln zł (wzrost o 46,3 proc.). Wzrost wydatków na reklamę kinową nie dziwi przedstawicieli branży reklamowej. – To przede wszystkim wynik clutteru w telewizji i możliwości samego kina, co daje szansę wykorzystywania spotu telewizyjnego w niemal niezmienionej formie. Po drugie kino pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, między innymi dzięki doborowi pakietu filmów. I po trzecie badania efektywności reklam pokazują, że spoty emitowane w kinach są około siedmiu razy skuteczniejsze od pokazywanych w telewizji, choć w rzeczywistości ich emisja jest znacznie droższa – mówi Arkadiusz Radwan, key account director domu mediowego Vizeum. Wskazuje, że średni koszt jednego kontaktu w kinie (średni koszt kampanii podzielony przez liczbę odbiorców) to ok. 25 gr, a w telewizji wskaźnik ten wynosi 5-10 gr. Raport Expert Monitora uwzględnia wydatki na reklamę według danych cennikowych, bez autopromocji.

(DOK, 28.07.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.