Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 26, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamy internetowej w Polsce wzrósł w pierwszym półroczu o 17,5 proc.

371,5 mln zł wyniosła wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu br. To wzrost o 17,5 proc. w porównaniu z tym okresem 2009 roku – wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego dla IAB Polska przez PricewaterhouseCoopers Polska.

Na reklamę w Internecie najwięcej wydają firmy z branż: finanse (13 proc.), telekomunikacja (10 proc.) i motoryzacja (9 proc.). Najważniejsze kanały reklamy internetowej to: reklama graficzna (46,1 proc.), marketing w wyszukiwarkach (27,7 proc.), ogłoszenia (16,6 proc.) i e-mail marketing (6,7 proc.). Firmy coraz więcej wydają na reklamę wideo (wzrost z 0,5 proc. do 1,5 proc. całości wydatków), reklama efektywnościowa uzyskała 10,2 proc. (spadek z 11 proc.). Po raz pierwszy badany udział reklamy behawioralnej wyniósł 0,8 proc. W badaniu IAB AdEx cyklicznie biorą udział 32 największe podmioty rynku reklamy internetowej w Polsce.

(TOCH, 26.07.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.