Rynek reklamy internetowej w Polsce wzrósł w pierwszym półroczu o 17,5 proc.
26.07.2010, 07:47
371,5 mln zł wyniosła wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu br. To wzrost o 17,5 proc. w porównaniu z tym okresem 2009 roku – wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego dla IAB Polska przez PricewaterhouseCoopers Polska.
Na reklamę w Internecie najwięcej wydają firmy z branż: finanse (13 proc.), telekomunikacja (10 proc.) i motoryzacja (9 proc.). Najważniejsze kanały reklamy internetowej to: reklama graficzna (46,1 proc.), marketing w wyszukiwarkach (27,7 proc.), ogłoszenia (16,6 proc.) i e-mail marketing (6,7 proc.). Firmy coraz więcej wydają na reklamę wideo (wzrost z 0,5 proc. do 1,5 proc. całości wydatków), reklama efektywnościowa uzyskała 10,2 proc. (spadek z 11 proc.). Po raz pierwszy badany udział reklamy behawioralnej wyniósł 0,8 proc. W badaniu IAB AdEx cyklicznie biorą udział 32 największe podmioty rynku reklamy internetowej w Polsce.(TOCH, 26.07.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










