Starcom wyliczył, że TVP na mundialu zarobiła ponad 40 mln zł z reklam
20.07.2010, 08:18
Telewizja Polska ze sprzedaży reklam przy transmisjach spotkań Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA zarobiła 40,2 mln zł – wynika z szacunków domu mediowego Starcom, który w swoich obliczeniach uwzględnił udzielane reklamodawcom rabaty.
Według Starcomu, TVP uzyskała 37 mln zł ze sprzedaży spotów, a 3,2 mln zł – ze sponsoringu. –To solidna kwota. Przed mundialem wydawało się, że zapowiedzi na podobnym poziomie to ambitny plan. Okazało się jednak, że w czerwcu był duży popyt na reklamy – komentuje Piotr Piętka, wiceprezes Starcomu. TVP po zakończeniu mundialu chwaliła się, że impreza była ”sukcesem sprzedażowym” i ”rekordem przychodowym dla tego typu imprez w historii TVP”, gdyż udało się zbilansować koszty i zamknąć mistrzostwa ”efektywnym wynikiem finansowym”. Spółka nie podała, ile zarobiła na mundialu. Nieoficjalnie wiadomo, że TVP za prawa do mistrzostw w RPA zapłaciła ok. 10 mln dolarów. Dom mediowy Starcom analizował bloki reklamowe przy samych transmisjach meczów w TVP 1, TVP 2 i TVP Sport. Nie uwzględniono przychodów ze sprzedaży internetowej i SMS-ów. Według Nielsen Audience Measurement cennikowe wpływy z reklam, czyli bez uwzględnienia udzielonych rabatów, wyniosły prawie 126 mln zł.(KOZ, 20.07.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










