Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 16, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmiany JWT Warszawa szansą na lokalny biznes – oceniają konkurenci

Od 2 sierpnia br. JWT Warszawa będzie miała dyrektora kreatywnego Mariusza Piturę. Zdaniem rynku zapowiada to ekspansję agencji.

JWT szukała szefa kreacji rok - poprzedni dyrektor kreatywny Maciej Malewicz odszedł z agencji w lipcu ub.r. Przez ten czas obowiązki szefa kreacji pełnili associate creative directorzy Mariusz Pietrzak i Maria Szajer. Ściągnięcie z TBWA\ Mariusza Pitury, deputy creative directora tej agencji, to pierwsza ważna decyzja nowego szefa JWT Andrzeja Zawadzkiego. Sieć JWT zatrudniła go pod koniec marca br. Wcześniej agencją przez sześć lat zarządzał Brytyjczyk Will Egerton-King, jeden z ostatnich obcokrajowców na takim stanowisku w polskich oddziałach sieciowych agencji. Komentując zmiany w JWT, Rafał Baran, CEO Grey Group, przypomina, że JWT była kiedyś zarządzana przez Polaka Jacka Ślotałę. - Jednak obie strony rozstały się w niezgodzie. Sieć JWT potrzebowała dużo czasu, by ponownie zatrudnić Polaka, ale widać zapomniała o urazach do polskich menedżerów. Zatrudnienie Zawadzkiego, a teraz Pitury to także wyraźny sygnał, że myśli o ekspansji na polskim rynku. Do tej pory polski oddział prosperował głównie dzięki sieciowemu biznesowi. Chyba sieć JWT nabrała w końcu apetytu na lokalny biznes. A bez znającej lokalne realia kadry menedżerskiej trudno taki pozyskać – uważa Baran. Józef Dutkiewicz, deputy creative director w Scholz & Friends, który pracował z Piturą w DDB, uważa, że jest on dobrze przygotowany do nowej roli: - Przez trzy miesiące pełniliśmy wspólnie obowiązki dyrektorów kreatywnych DDB i Mariusz świetnie się sprawdzał. Uważam, że jest nie tylko zdolnym kreatywnym, ale też radzi sobie jako menedżer – mówi. Przed TBWA\ Pitura pracował w DDB, McCann Erickson i Scholz & Friends. Jest laureatem wielu nagród, m.in. ośmiu przyznawanych w rodzimym konkursie KTR. Tony Taylor, dyrektor generalny JWT CEE, w przesłanym do mediów komunikacie nie kryje ambicji sieci związanych ze zmianami: ”JWT od zawsze była pionierem w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań kreatywnych opartych na mocnych podstawach strategicznych. Mariusz Pitura wniesie nową jakość do polskiego oddziału naszej agencji. Jestem przekonany, że wraz z Andrzejem Zawadzkim stworzą doskonały zespół, który wiele osiągnie. W tym roku nasza agencja zdobyła rekordową liczbę nagród Cannes Lions - 42 statuetki. Wierzę, że w najbliższym czasie do grona nagradzanych powróci również JWT Warszawa”. TBWA\ nie planuje zatrudniania nikogo na miejsce Pitury. Jego dotychczasowe obowiązki przejmie Arkadiusz Pawlik, dyrektor kreatywny agencji.

(MŁ, 16.07.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.