Internauci radia w sieci słuchają zwykle w domu
89 proc. ankietowanych deklaruje, że słucha radia w Internecie – wynika z Badania Internetowego Audytorium Radia (BInAR), zrealizowanego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych.
29 proc. ankietowanych słucha radia w Internecie bardzo często, a 60 proc. – czasami. Najczęściej są to osoby w wieku 15-34 lat (70 proc. badanych). 86 proc. badanych zadeklarowało, że radia online słucha zwykle w domu, 30 proc. – w pracy. 64 proc. stwierdziło, że najczęściej słuchana przez nich stacja radiowa w Internecie jest dostępna także w eterze. Pozostali najczęściej włączają kanał nadający tylko w sieci. Dla 90 proc. badanych czynnikiem decydującym o wyborze stacji jest muzyka. Nadawane audycje ważne są dla 47 proc. internautów. 64 proc. ankietowanych podczas słuchania radia w Internecie natrafiło na spoty reklamowe, 45 proc. – na reklamy na stronie. Na pojawianie się reklam zgadza się 86 proc. badanych. Badanie przeprowadzono w dniach 7-18 maja br. za pomocą ankiety internetowej wśród respondentów Radio Track. Ankietę wypełniło 618 internautów.(KOZ, 15.07.2010)










