Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 14, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody reklamowe dzienników zaczynają rosnąć

Siedem spośród dziesięciu tytułów codziennych o największych wpływach reklamowych zanotowało według Expert Monitora wzrost przychodów w pierwszym półroczu br. w porównaniu z tym samym okresem 2009 roku. Wydawcy potwierdzają: jest trend wzrostowy.

Liderem jest ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA), która w pierwszym półroczu br. zarobiła 406,1 mln zł, co oznacza wzrost wobec ub.r. o 2,7 proc. Trzeba pamiętać, że są to dane cennikowe nieuwzględniające rabatów, więc faktyczne przychody są niższe. Na drugim miejscu w zestawieniu Expert Monitora są dzienniki regionalne ukazujące się pod marką ”Polska” (Polskapresse) - łącznie zarobiły 141,6 mln zł (spadek o 1,9 proc.), na trzecim jest ”Fakt” (Axel Springer Polska) – 106,8 mln zł (wzrost o 17,2 proc.). Kolejne miejsca zajmują: ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 88,6 mln zł (wzrost o 10,8 proc.), ”Metro” (Agora SA) – 51 mln zł (wzrost o 17,8 proc.), ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) – 43,4 mln zł (tytuł ukazuje się od września ub.r. po połączeniu ”Dziennika” i ”Gazety Prawnej”), ”Super Express” (Murator SA) – 42,7 mln zł (spadek o 2,4 proc.), ”Przegląd Sportowy” (Axel Springer Polska) – 20,7 mln zł (wzrost o 21,4 proc.), ”Express Bydgoski” (Express Media) – 20,5 mln zł (wzrost o 10,3 proc.), ”Głos - Dziennik Pomorza” (Media Regionalne) – 18,4 mln zł (wzrost o 2,7 proc.). Rynkowi eksperci oceniają, że te wyniki oznaczają poprawę na rynku reklamy prasy. – Te lepsze wyniki z pierwszego półrocza nie są efektem polityki rabatowej w wydawnictwach. Rabaty rekordowe niskie pułapy osiągnęły już w zeszłym roku – mówi Rafał Oracz, ekspert rynku prasowego. – Wygląda na to, że wydawcy zauważyli poprawę koniunktury i zaczęli działać dużo dynamiczniej – dodaje. Artur Sierant, wiceprezes Presspubliki, dostrzega jeszcze jeden powód wzrostów: – Zeszłoroczne wyniki, zwłaszcza za pierwszy kwartał 2009 roku, były bardzo słabe. Łatwiej jest się odbić od znacznie gorszego poziomu.

(SK, 14.07.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.