Nowe kryteria oceniania podczas Effie United Awards
12.07.2010, 07:40
Prace zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu efektywności reklamowej Effie United Awards będą oceniane według nowych kryteriów.
Pierwszy etap głosowania zostanie przeprowadzony online i będzie dotyczył jedynie efektywności kampanii, czyli tego, czy w konkretnej sytuacji danej marki i całej kategorii produktów (usług) uzyskane w wyniku kampanii rezultaty można uznać za znaczący sukces. W drugim etapie, do którego przejdą tylko niektóre prace z etapu pierwszego, jurorzy będą pracować i głosować w grupach. Każda praca będzie mogła zdobyć 50-100 punktów w czterech obszarach: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele (właściwa interpretacja sytuacji rynkowej i dopasowanie celów do niej), idea komunikacyjna (jej oryginalność oraz zgodność z sytuacją rynkową i założonymi celami), rozwinięcie pomysłu na działania reklamowe, efekty komunikacji. Waga poszczególnych ocen dla obszaru pierwszego i trzeciego wynosi 0,23 dla obszaru drugiego - 0,24 oraz dla obszaru czwartego - 0,3 (mnoży się przez nią liczbę punktów uzyskanych w danym obszarze). Jurorzy będą przyznawać punkty poszczególnym częściom briefu, a następnie audytor konkursu firma Ernst & Young Polska obliczy wyniki końcowe dla poszczególnych kampanii. Grand Prix zostanie przyznane spośród Złotych Effie na posiedzeniu przewodniczących grup jurorskich z przewodniczącym jury. Jak już informowaliśmy, w tegorocznym konkursie mogą uczestniczyć projekty dotyczące wszystkich rodzajów komunikacji z klientem. Zrezygnowano z podziału na część dla agencji reklamowych i dla domów mediowych. Zmieniono także kategorie konkursowe i wprowadzono nowe.(MŁ, 12.07.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










