Stowarzyszeni w Advertisers.pl zbadają koszty usług reklamowych
12.07.2010, 07:39
– Siedmiu reklamodawców już przystąpiło do Advertisers.pl, a kolejnych siedmiu zadeklarowało taką chęć – poinformował na piątkowej konferencji inaugurującej działalność tego stowarzyszenia Roman Jędrkowiak, jeden z jego pomysłodawców.
Jędrkowiak, na co dzień właściciel firmy konsultingowej CMO of the Year, wśród członków stowarzyszenia wymienia: BZ WBK, ING Bank Śląski, ING Ubezpieczenia, PZU, TUI, Liberty Direct i P4 -operatora sieci Play. Do tego grona mają dołączyć m.in. firmy z branży FMCG. Pierwsza kwestia, którą zamierzają się zająć stowarzyszeni reklamodawcy, to analiza kosztów usług reklamowych na rynku. – Pozwoli to na optymalizację naszych inwestycji marketingowych – uważa Wojciech Pronobis, dyrektor zarządzający ds. strategii marketingowej Grupy PZU. Jako że do stowarzyszenia nie mogą przystąpić agencje reklamowe, domy mediowe ani media, wiedza ta – i inne dane zgromadzone przez stowarzyszenie – będzie dostępna tylko dla jego członków. Bartosz Dobrzyński, dyrektor marketingu sieci Play, przekonuje, że składka członkowska jest warta tej wiedzy (dla firm, których roczny budżet marketingowy przekracza 30 mln zł brutto, składka wynosi 40 tys. zł, te, których budżet jest mniejszy, za roczne członkostwo zapłacą 25 tys. zł). – Codziennie podejmujemy ryzykowne decyzje biznesowe, które mogą nas kosztować o wiele więcej – argumentuje Dobrzyński. – Analiza może pozwolić uniknąć wpadek – uważa. Członkowie Advertisers.pl planują udział w projektach dotyczących samoregulacji rynku, np. reklamy w Internecie. Zamierzają też uczestniczyć w projektach edukacyjnych; pierwszą taką inicjatywą będzie projekt Smart Media zainicjowany przez Światową Federację Reklamodawców (WFA). W ramach akcji Smart Media dzieci są uczone, czym jest reklama, jakie są jej mechanizmy, po to by bezkrytycznie jej nie ulegać. Polskie stowarzyszenie chce czerpać z wzorców i doświadczeń tej akcji. Zrzeszeni w Advertisers.pl planują także powołanie eksperta - głównego ekonomisty, który będzie wyjaśniał wydarzenia i zjawiska gospodarcze (np. wejście firmy na giełdę) i ich odbiór przez konsumentów.(MŁ, 12.07.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










