OFBOiR chce promować badania lepsze, ale droższe
Media i instytuty powinny robić mniej sondaży, ale za to droższych – uważa Janusz Durlik, prezes Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku.
13 lipca na posiedzeniu zarządu tego stowarzyszenia ma zostać opracowany plan wyjścia z kryzysu PR branży badawczej. Powodem są ostatnie kuriozalne różnice w różnych sondażach wyborczych. – Przed pierwszą turą wyborów prezydenckich mieliśmy do czynienia z inflacją sondaży, pomniejszeniem ich wartości, mnóstwem sondaży telefonicznych. Teraz nasza organizacja powinna promować sondaże robione dokładniej, face to face – podkreśla Janusz Durlik. Tym m.in. problemem zajmie się zarząd na lipcowym posiedzeniu. Wizerunku branży badawczej nie poprawiły lepsze wyniki sondaży w czasie drugiej tury wyborów. – To tylko udowodniło, że można było od początku robić badania dobrze, czyli że wcześniej coś było nie tak. Instytuty same sobie udowodniły, że kiepskie badania w kontekście wizerunkowym się nie opłacają – komentuje Paweł Trochimiuk, prezes zarządu Związku Firm Public Relations.(RYD, 07.07.2010)










