Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu, najwięcej zarobił TVN
05.07.2010, 08:08
Przychody z reklamy telewizyjnej w pierwszym półroczu br. były wyższe niż rok temu – choć wzrost nie był tak duży, jak wskazywałyby dane cennikowe.
Według nich liderem pod względem wpływów reklamowych był w pierwszym półroczu br. TVN, który uzyskał ze sprzedaży reklam 1,47 mld zł – o 11 proc. więcej, niż w tym okresie ub.r. Mniejsze były przychody reklamowe Polsatu: 1,41 mld zł (wzrost o 20 proc.). Wpływy TVP 1 wyniosły 1,08 mld zł (o 29 proc. więcej, niż rok temu), a TVP 2 uzyskał ze sprzedaży czasu reklamowego 717 mln zł (wzrost o 25 proc.). Łączne przychody reklamowe głównych stacji wyniosły 4,7 mld zł i były o 20 proc. większe niż rok temu. Dane cennikowe nie uwzględniają jednak rabatów, jakich telewizje udzielają swoim klientom. – Szacujemy, że w rzeczywistości rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o dwa, trzy procent – mówi Michał Kaliński, zastępca dyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej. Na poziomie średniej rynkowej jest też wzrost rzeczywistych przychodów reklamowych TVP. – Niekorzystny wpływ na wyniki pierwszego półrocza miała żałoba narodowa w kwietniu, kiedy nie emitowano reklam. W maju nastąpiło znaczące odbicie i czerwiec też wypadł bardzo dobrze – ocenia Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom. Zaznacza, że dane cennikowe wskazują na tak duży wzrost, bo ceny w cennikach głównych stacji poszły w tym okresie w górę: od kilku procent w TVN do ponad 30 proc. w Polsacie. – Bardzo ważna będzie teraz druga połowa roku. Dopiero ona zweryfikuje sytuację i pokaże, czy rynek naprawdę poradził sobie ze spowolnieniem gospodarki – podkreśla Piętka. Dane: Nielsen Audience Measurement, na podstawie cenników stacji.(RUT, 05.07.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










