Ponad 80 mln zł zyskała już TVP z reklam przy mundialu
Przychody transmitujących mistrzostwa świata w piłce nożnej anten Telewizji Polskiej: TVP 1, TVP 2 i TVP Sport wyniosły w sumie 80,5 mln zł.
To cennikowe dane za okres 11–27 czerwca, bez uwzględnienia rabatów. Znaczna większość tej kwoty – 79,3 mln zł, przypada na Jedynkę i Dwójkę. Mecze grupowej fazy mundialu rozgrywanego w RPA (11-25 czerwca) na głównych antenach TVP przyciągały średnio po 2,6 mln widzów (27,2 proc. udziału w rynku). Największą widownię miało w tej fazie spotkanie Brazylia – Korea Północna, które 15 czerwca obejrzało w Jedynce 4,6 mln osób. Z kolei rozgrywane od soboty mecze 1/8 finału mają średnio 3,3 mln widzów (31,3 proc. udziału). Najwięcej osób przyciągnął niedzielny pojedynek Anglia – Niemcy – 4,1 mln widzów (TVP 2). Dane Nielsen Audience Measurement.(RUT, 29.06.2010)










