Agencją roku w Cannes została AlmapBBDO z São Paulo
Agencją roku 57. Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego Cannes Lions została AlmapBBDO z São Paulo w Brazylii.
Podczas finałowej gali festiwalu w sobotę nagrodzono też dom producencki roku – został nim MJZ z USA. Grand Prix w kategorii Titanium & Integrated zdobyły agencje Wieden + Kennedy Portland z USA oraz Crispin Porter + Bogusky Bolder. Pierwsza dostała nagrodę za projekt Nike Livestrong Foundation, a druga za kampanię TwelpForce dla Best Buy. Wieden + Kennedy Portland zgarnęła też Grand Prix w kategorii Film za spot ”The man your man could smell like” dla Old Spice. Polskie agencje mimo zgłoszenia prac w kategoriach Titanium & Integrated oraz Film nie dostały się nawet na short listy. Z kolei w kategorii Film Cratf Lions Grand Prix otrzymała DDB London za pracę ”Prezent” dla Philipsa, a w kategorii Grand Prix for Good – agencja Abbott Mead Vickers BBDO London za pracę ”Wybierz inne zakończenie”. Do tych kategorii polski agencje reklamowe nie przysłały prac. Jednak wróciły z Cannes z trzema Lwami, podczas gdy w ub.r. nie przywiozły żadnego (skończyło się na trzech nominacjach). Srebrne Lwy zdobyły: San Markos w kategorii PR – public service za kampanię ”Kumpel z przeszłości. 1944 Live” dla biura promocji Urzędu Miasta Warszawy z okazji 65. rocznicy powstania warszawskiego oraz Change w kategorii Cyber za kampanię dla studia dźwiękowego Genetix realizowaną na stronie Press.pl. Change wywalczyła też Brązowego Lwa w kategorii Direct za reklamę Skody.(MŁ, 28.06.2010)










