Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ströer przejmuje News Outdoor Poland, aby stać się liderem rynku

Grupa Ströer uzgodniła warunki przejęcia polskiej firmy reklamy zewnętrznej News Outdoor Poland. Wartość transakcji oszacowano na ok. 26 mln euro.

Przejęcie News Outdoor Poland (spółki zależnej News Corporation) ma sprawić, że Grupa Ströer stanie się największym graczem reklamy zewnętrznej w Polsce. ”W wyniku zakończenia tej transakcji zwiększymy nasz zasięg w Polsce i staniemy się jedną z niewielu firm mogących oferować ogólnopolskie kampanie” – informuje w komunikacie prasowym Janusz Malinowski, CEO Ströer Poland. Po integracji z News Outdoor Poland Ströer uzyska bardzo mocną pozycję w 16 głównych miastach Polski. Będzie miał ok. 20,8 tys. różnych powierzchni reklamowych. News Outdoor Poland ma sieć ok. 3,3 tys. powierzchni w całym kraju, co pozwoliło spółce wygenerować ok. 70 mln zł przychodu w roku finansowym 2008/2009, który zakończył się 30 czerwca ub.r. - Przejęcie News Outdoor Poland przez Ströer nie jest dla nas zaskoczeniem. Od jakiegoś czasu mówi się, że branżę outdooru czeka konsolidacja, a zaistniała sytuacja to odpowiedź na te przewidywania – komentuje Marta Bryła, pełnomocnik zarządu Cityboard Media (jedna z firm reklamy zewnętrznej z pierwszej piątki). – Dla sytuacji na naszym rynku rodzi to konkretny skutek w postaci zmiany liczby czołowych graczy, co może mieć pozytywne skutki. Może być ułatwieniem w rozmowach o standardzie w outdoorze. Z drugiej strony silny, duży gracz to silniejsza pozycja negocjacyjna w kwestii polityki cenowej, a czy będzie to z korzyścią dla klientów, to będzie zależeć od kursu, jaki obierze Ströer – uważa Bryła. W opinii Krzysztofa Przybyszewskiego, prezesa CAM Media Polska, przejęcie zwiększy konkurencyjność branży. – AMS SA będzie miał teraz równego sobie. Potencjał obu firm będzie ogromny, a to przełożyć się może na poprawę jakości i ożywienie całego sektora – mówi Przybyszewski. Przyznaje, że dla niego kupno News Oudoor Poland przez Ströer jest zaskoczeniem: – Bardziej spodziewałem się, że jeśli już dojdzie do przejęcia, to News Outdoor Poland zostanie kupiony przez AMS SA, będący częścią Agory SA. Przedstawiciele AMS SA nie chcieli wczoraj komentować tych informacji. Zakończenie transakcji jest planowane na trzeci kwartał br., po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

(DOK, 22.06.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.