Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prace San Markos i Change nagrodzone Lwami w Cannes

Razem miały cztery nominacje. Agencja San Markos odbierze Srebrnego Lwa w kategorii PR - public service, a Change - Brązowego Lwa w kategorii Direct.

San Markos miał dwie nominacje w kategorii PR (Public service i Best use of social media). Obie za kampanię ”Kumpel z przeszłości. 1944 Live” przygotowaną dla biura promocji Urzędu Miasta Warszawy z okazji 65. rocznicy powstania warszawskiego. To pomysł z wykorzystaniem portalu społecznościowego Facebook, na którym stworzono profile dwóch fikcyjnych postaci (Sosny i Kostka), uczestników powstania warszawskiego. Przez 63 dni latem 2009 roku relacjonowali oni przebieg wydarzeń powstania, w ten sposób przenosząc współczesnych użytkowników Facebooka do 1944 roku i walczącej Warszawy. – Wszyscy bardzo liczyliśmy na te nominacje – cieszył się wczoraj Michał Berger, dyrektor kreatywny San Markos i pomysłodawca akcji. – W tym roku do konkursu wpłynęło ponad 24 tysiące projektów z 90 krajów, więc znalezienie się na short liście Cannes Lions to już sukces sam w sobie, tym bardziej że mamy aż dwie nominacje. ”Kumpel z przeszłości” to wyjątkowy projekt, który docenili już jurorzy wielu międzynarodowych konkursów, m.in. SABRE, Golden Drum i Epica. Mamy nadzieję, że w Cannes również zrobi wrażenie, ale przede wszystkim cieszymy się, że pozna go, a przez to trochę naszej historii, tak wiele osób z całego świata. W poniedziałek wieczorem podczas gali przedstawiciele agencji San Markos odbiorą Srebrnego Lwa w kategorii PR - public service. Agencja Change otrzymała po jednej nominacji w dwóch kategoriach – Direct i Media za pomysł dla nowej Skody Superb Combi (Skoda Auto Polska). Po to, by pokazać konsumentom pojemność bagażnika auta, agencja wymyśliła równoczesną emisję dwóch podobnych spotów na dwóch kanałach telewizyjnych. Na jednym kanale auto miało zamknięty, a na drugim otwarty bagażnik. Komunikat na dole ekranu informował widzów, że za pomocą przycisków pilota telewizyjnego mogą otworzyć lub zamknąć bagażnik. Marek Żołędziowski, prezes Change, która zgłosiła najwięcej spośród polskich agencji, bo aż 18 kampanii, największe nadzieje wiązał właśnie z tym pomysłem i się nie zawiódł. Praca jego agencji została nagrodzona Brązowym Lwem w kategorii Direct. Mimo zgłoszeń polskie kampanie nie mają już szans na nagrodę w kategoriach: Promo – wysłały cztery kampanie, Radio – zgłosiły dziesięć pomysłów, Outdoor – zgłosiły siedem kampanii i Prasa – walczyło 14 polskich prac. Dziś poznamy short listy w kategoriach Cyber i Design, a podczas wieczornej gali zostaną ogłoszeni zwycięzcy w kategoriach Promo, PR i Direct. Jutro Lwy będą wręczane w kategoriach Radio, Outdoor i Media.

(MŁ, 22.06.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.