Pensje zasadnicze w agencjach wzrosły o 1,7 proc., a w domach mediowych – o 3 proc
15.06.2010, 07:55
Dyrektorzy finansowi i dyrektorzy do spraw zakupów (buying director) to najlepiej zarabiający specjaliści w agencjach reklamowych i domach mediowych – wynika z "Raportu o wynagrodzeniach SAR 2010" opracowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Sondaż przeprowadzono w 25 agencjach reklamowych i 13 domach mediowych zrzeszonych w SAR. Jak wynika z raportu, w agencjach reklamowych średni wzrost płacy zasadniczej wyniósł 1,7 proc., a w domach mediowych – 3 proc. wobec pensji ubiegłorocznych. W agencjach reklamowych najlepiej wiedzie się dyrektorom finansowym. Zatrudnieni na tym stanowisku otrzymują średnio 26 tys. zł miesięcznie brutto. Dyrektor kreatywny dostaje 23 tys. zł. Natomiast w domach mediowych na szczycie listy płac jest buying director z pensją w wysokości 26,6 tys. zł, dyrektor finansowy dostaje niewiele mniej – 26,4 tys. zł., a planning director – 24 tys. zł. Płace dla wszystkich przebadanych stanowisk były uśrednione, a w badaniu nie zostały uwzględnione elementy dodatkowe wynagrodzeń (np. premie, opieka medyczna czy samochód służbowy). Analiza została przeprowadzona na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR przez firmę IDEA! Management Konsulting.

(RYD, 15.06.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










