Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 15, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pensje zasadnicze w agencjach wzrosły o 1,7 proc., a w domach mediowych – o 3 proc

Dyrektorzy finansowi i dyrektorzy do spraw zakupów (buying director) to najlepiej zarabiający specjaliści w agencjach reklamowych i domach mediowych – wynika z "Raportu o wynagrodzeniach SAR 2010" opracowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Sondaż przeprowadzono w 25 agencjach reklamowych i 13 domach mediowych zrzeszonych w SAR. Jak wynika z raportu, w agencjach reklamowych średni wzrost płacy zasadniczej wyniósł 1,7 proc., a w domach mediowych – 3 proc. wobec pensji ubiegłorocznych. W agencjach reklamowych najlepiej wiedzie się dyrektorom finansowym. Zatrudnieni na tym stanowisku otrzymują średnio 26 tys. zł miesięcznie brutto. Dyrektor kreatywny dostaje 23 tys. zł. Natomiast w domach mediowych na szczycie listy płac jest buying director z pensją w wysokości 26,6 tys. zł, dyrektor finansowy dostaje niewiele mniej – 26,4 tys. zł., a planning director – 24 tys. zł. Płace dla wszystkich przebadanych stanowisk były uśrednione, a w badaniu nie zostały uwzględnione elementy dodatkowe wynagrodzeń (np. premie, opieka medyczna czy samochód służbowy). Analiza została przeprowadzona na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR przez firmę IDEA! Management Konsulting.
Pobierz PDF

(RYD, 15.06.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.