Dziennikarze wyżej oceniają PR-owców z banków, niż cenią same banki
25.05.2010, 07:51
ING Bank Śląski i Bank Zachodni WBK mają najlepsze służby prasowe spośród wszystkich polskich banków, wynika z sondażu, jaki przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.
Badacze przepytali 61 dziennikarzy ekonomicznych, którzy najczęściej kontaktują się z instytucjami finansowymi. Trzy czwarte badanych uznało swoje kontakty z biurami prasowymi banków za zadowalające. Dziennikarzom najlepiej współpracuje się z biurami prasowymi ING Banku Śląskiego (28 wskazań) i Banku Zachodniego WBK (24). Od 2008 roku służby prasowe instytucji finansowych musiały przede wszystkim radzić sobie z czarnym PR i skutkami finansowego kryzysu. – Ludzie od komunikacji wyciągnęli lekcję i dziś dbają o większą rzetelność przekazów i informowanie o szansach i zagrożeniach. Każdy kryzys pokazuje, że PR-owcy bezwzględnie powinni być blisko biznesu – podkreśla Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy MultiBanku. Z kolei zdaniem Piotra Utraty, rzecznika prasowego ING Banku Śląskiego, o ile dziennikarze dobrze oceniają rzeczników banków, to z samym wizerunkiem banków w Polsce wciąż nie jest najlepiej. – Staramy się reagować, uspokajać, ale wyjście z tego kryzysu PR zajmie na pewno jeszcze trochę czasu. Jest lepiej niż w końcówce 2008, ale na pewno nie tak, jak było przed kryzysem – dodaje Utrata. Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki PR zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych w dniach 5 marca – 14 kwietnia 2010 roku.(RYD, 25.05.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










