Effie United – koniec z podziałem konkursu na agencje reklamowe i domy mediowe
25.05.2010, 07:38
Od 1 do 30 czerwca można zgłaszać prace do 11. edycji konkursu efektywności reklamowej Effie. Do konkursu wprowadzono wiele zmian.
Przede wszystkim rozszerzono Effie na wszystkie rodzaje komunikacji z konsumentem, które działają i przynoszą wyniki. ”Konkurs otwarty jest na wszelkie rodzaje komunikacji z konsumentem – tradycyjne i alternatywne, cyfrowe i drukowane, design, płatne, pro bono. Do konkursu można zgłaszać każdą formę komunikacji marketingowej – jeśli ma wnikliwą strategię, doskonałą kreację i świetne wyniki marketingowe, które są udokumentowane” – napisali w komunikacie prasowym przedstawiciele Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora konkursu. Największą zmianą w tegorocznej edycji Effie jest rezygnacja z oddzielnej części konkursu dla agencji reklamowych i domów mediowych. Dlatego też wprowadzono nazwę Effie United. Do tej pory w konkursie były dwie grupy jurorów – oceniających pracę agencji i domów. Funkcjonowały też dwa briefy – dla agencji i domów. To powodowało, że często tę samą kampanię do konkursu zgłaszały agencje i po raz drugi domy mediowe. W tym roku agencje i domy będą zgłaszały prace na tym samym briefie. Będą to mogły robić wspólnie. Zmieniono także kategorie konkursowe – w tym roku jest ich 17. Napoje alkoholowe i bezalkoholowe połączono w jedną kategorię, a kategorię Pozostałe usługi podzielono na: Retail (sklepy i sieci handlowe), Media (reklamy mediów) i Usługi. Natomiast Kampanie społeczne podzielono na Pro Bono (kategoria, do której zgłaszane są kampanie wykonywane dobrowolnie i bezpłatnie) i Kampanie dotyczące edukacji społecznej i CSR (prace finansowane przez organizacje społeczne, związki producentów, grupy zawodowe lub społeczne, których celem jest edukacja, zmiana postaw społecznych (np. ”Pij mleko, będziesz wielki…”, ”Ryba wpływa na wszystko”). Pojawiły się też nowe kategorie: Promocja miejsc i wydarzeń. Do kategorii specjalnych, oprócz Launch i Long Term, zmienionej na Long Term Marketing Excellence, wprowadzono Smart budżet – dla lokalnych kampanii przygotowanych z budżetem do 200 tys. zł (netto i cennikowo), kampanii regionalnych z budżetem do 500 tys. zł oraz kampanii ogólnokrajowych z budżetem do 1 mln zł netto i Media idea – dla kampanii, której głównym motorem jest pomysł mediowy. Zgłoszenia przyjmowane są online na stronie effie.pl. Na początku czerwca SAR planuje przeprowadzenie szkolenia dla osób zgłaszających.(MAZ, 25.05.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










