Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 24, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GrandFront 2009 dla "Dziennika Wschodniego" i "Beethoven Magazine"

"Dziennik Wschodni" należący do Mediów Regionalnych i "Beethoven Magazine", wydawany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena, to zwycięzcy konkursu na prasową okładkę roku GrandFront 2009.

Konkurs organizowany przez Izbę Wydawców Prasy promuje najlepsze rozwiązania w redagowaniu graficznym. GrandFront 2009 w kategorii gazet codziennych jury przyznało ”Dziennikowi Wschodniemu” za jedynkę z 4 czerwca ub.r., poświęconą 20. rocznicy powstania ”Solidarności”. W winiecie gazety wykorzystano tzw. solidarycę, cała strona przypomina zaś afisz, na którym czerwoną czcionką zaznaczono daty 20-lecia, a czarną – przypisane im wydarzenia. Po przekątnych jedynki znajdują się daty graniczne 1989 i 2009 z zaakcentowanymi kolorystycznie liczbami 89 i 20. – Mieliśmy kilka pomysłów na jedynkę związaną z 4 czerwca. Zwycięski projekt powstał w zaledwie pół godziny i był jednym z pierwszych. Redakcja od razu go zaakceptowała – mówi Radomir Wiśniewski, jeden ze współautorów nagrodzonej jedynki ”Dziennika Wschodniego”. W grupie czasopism GrandFront zdobył ”Beethoven Magazine” za okładkę pierwszego ubiegłorocznego numeru przedstawiającą niemiecką skrzypaczkę Anne-Sophie Mutter. To skromna ilustracja – artystka ubrana jest w czarny kostium i przedstawiona na białym tle. Całości nie przytłacza tytuł: ”Anne-Sophie Mutter o sobie”. – Wszystkie nasze okładki z założenia mają odznaczać się elegancją i prostotą. Mają być komunikatywne, a nie przegadane. Bo to, co najbardziej interesujące, wypływa z minimalizmu – mówi Andrzej Giza, dyrektor wydawniczy kwartalnika ”Beethoven Magazine”. Jak stwierdził Tomasz Kuczborski, jeden z członków jury, obie zwycięskie okładki podlegały w tym roku podobnym kryteriom: – Nagrodziliśmy te projekty, w których postawiono na prostotę, zgodnie z zasadą: mniej znaczy więcej. Zawierają w sobie wszystkie elementy świadczące o tym, że projekt został przemyślany i zrealizowany za pomocą niewielu środków wyrazu – komentuje Kuczborski. Zauważa też, że w kategorii gazet codziennych wyraźnie wybijają się pierwsze strony tytułów regionalnych, a ich poziom jest często wyższy od jedynek dzienników ogólnopolskich. Oprócz przyznania GrandFrontów jury wyłoniło też laureatów w dziewięciu kategoriach konkursowych, którzy otrzymali nagrody ArtFront. Pierwsze miejsce zdobyły: w kategorii Czasopisma opinii – ”Polityka” za okładkę numeru z 13 czerwca; Magazyny wielotematyczne – ”Zwierciadło” za numer czerwcowy; Popularne czasopisma kobiece – ”Viva!” za październikową okładkę z Beatą Tyszkiewicz; Czasopisma hobbystyczne – ”Beethoven Magazine” za tę samą okładkę nagrodzoną GrandFront; Czasopisma branżowe – ”Press” za lutową okładkę z Tadeuszem Moszem; Magazyny społecznościowe – ”Machina” za numer grudniowy z Joanną Senyszyn; Gazety ogólnopolskie – ”Gazeta Wyborcza” za pierwszą stronę wydania informującego o śmierci Marka Edelmana; Gazety regionalne – ”Dziennik Wschodni” za okładkę z 4 czerwca nagrodzoną GrandFront; Gazety i czasopisma lokalne – ”Gazeta Krotoszyńska” za okładkę nr 48. Jury wręczyło też trzy nagrody specjalne ArtFront za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie. Otrzymały je: ”Tygodnik Powszechny” (za edycję specjalną poświęconą twórczości Josepha Conrada) wyróżniony za ”wrażliwość estetyczną i wysoki poziom rzemiosła, w tym rzemiosła poligraficznego”, zespół ”Magazynu Sportowego” (za dodatek do ”Tempa”) za ”kreatywne podejście do tematów sportowych w magazynie” oraz ”Gazeta Wyborcza” (za dodatek specjalny poświęcony Leszkowi Kołakowskiemu) za ”elegancję typograficzną i promowanie dobrych standardów”. Najlepsze okładki konkursu prezentujemy na Press.pl. Zwycięzców wybierało 29-osobowe jury, w którego skład wchodzą twórcy grafiki prasowej, m.in. dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych oraz fotograficy. Wyniki ogłoszono podczas gali w Zamku Królewskim w Warszawie. Okładki zakwalifikowane do finału prezentowane będą do 30 maja na wystawie w Zamku Królewskim w Warszawie, a następnie w wybranych salonach sieci Empik. Wśród sponsorów konkursu organizowanego przez IWP znaleźli się: Quad/Winkowski, Adobe Systems Incorporated, Empik, PAP, Poczta Polska, Stora Enso. Patronat nad konkursem objął minister kultury i dziedzictwa narodowego, a patronat medialny – TVP Warszawa, ”Press” i Society for News Design.

(AW, 24.05.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.