Dział: PRASA

Dodano: Maj 24, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GrandFront 2009 dla "Dziennika Wschodniego" i "Beethoven Magazine"

"Dziennik Wschodni" należący do Mediów Regionalnych i "Beethoven Magazine", wydawany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena, to zwycięzcy konkursu na prasową okładkę roku GrandFront 2009.

Konkurs organizowany przez Izbę Wydawców Prasy promuje najlepsze rozwiązania w redagowaniu graficznym. GrandFront 2009 w kategorii gazet codziennych jury przyznało ”Dziennikowi Wschodniemu” za jedynkę z 4 czerwca ub.r., poświęconą 20. rocznicy powstania ”Solidarności”. W winiecie gazety wykorzystano tzw. solidarycę, cała strona przypomina zaś afisz, na którym czerwoną czcionką zaznaczono daty 20-lecia, a czarną – przypisane im wydarzenia. Po przekątnych jedynki znajdują się daty graniczne 1989 i 2009 z zaakcentowanymi kolorystycznie liczbami 89 i 20. – Mieliśmy kilka pomysłów na jedynkę związaną z 4 czerwca. Zwycięski projekt powstał w zaledwie pół godziny i był jednym z pierwszych. Redakcja od razu go zaakceptowała – mówi Radomir Wiśniewski, jeden ze współautorów nagrodzonej jedynki ”Dziennika Wschodniego”. W grupie czasopism GrandFront zdobył ”Beethoven Magazine” za okładkę pierwszego ubiegłorocznego numeru przedstawiającą niemiecką skrzypaczkę Anne-Sophie Mutter. To skromna ilustracja – artystka ubrana jest w czarny kostium i przedstawiona na białym tle. Całości nie przytłacza tytuł: ”Anne-Sophie Mutter o sobie”. – Wszystkie nasze okładki z założenia mają odznaczać się elegancją i prostotą. Mają być komunikatywne, a nie przegadane. Bo to, co najbardziej interesujące, wypływa z minimalizmu – mówi Andrzej Giza, dyrektor wydawniczy kwartalnika ”Beethoven Magazine”. Jak stwierdził Tomasz Kuczborski, jeden z członków jury, obie zwycięskie okładki podlegały w tym roku podobnym kryteriom: – Nagrodziliśmy te projekty, w których postawiono na prostotę, zgodnie z zasadą: mniej znaczy więcej. Zawierają w sobie wszystkie elementy świadczące o tym, że projekt został przemyślany i zrealizowany za pomocą niewielu środków wyrazu – komentuje Kuczborski. Zauważa też, że w kategorii gazet codziennych wyraźnie wybijają się pierwsze strony tytułów regionalnych, a ich poziom jest często wyższy od jedynek dzienników ogólnopolskich. Oprócz przyznania GrandFrontów jury wyłoniło też laureatów w dziewięciu kategoriach konkursowych, którzy otrzymali nagrody ArtFront. Pierwsze miejsce zdobyły: w kategorii Czasopisma opinii – ”Polityka” za okładkę numeru z 13 czerwca; Magazyny wielotematyczne – ”Zwierciadło” za numer czerwcowy; Popularne czasopisma kobiece – ”Viva!” za październikową okładkę z Beatą Tyszkiewicz; Czasopisma hobbystyczne – ”Beethoven Magazine” za tę samą okładkę nagrodzoną GrandFront; Czasopisma branżowe – ”Press” za lutową okładkę z Tadeuszem Moszem; Magazyny społecznościowe – ”Machina” za numer grudniowy z Joanną Senyszyn; Gazety ogólnopolskie – ”Gazeta Wyborcza” za pierwszą stronę wydania informującego o śmierci Marka Edelmana; Gazety regionalne – ”Dziennik Wschodni” za okładkę z 4 czerwca nagrodzoną GrandFront; Gazety i czasopisma lokalne – ”Gazeta Krotoszyńska” za okładkę nr 48. Jury wręczyło też trzy nagrody specjalne ArtFront za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie. Otrzymały je: ”Tygodnik Powszechny” (za edycję specjalną poświęconą twórczości Josepha Conrada) wyróżniony za ”wrażliwość estetyczną i wysoki poziom rzemiosła, w tym rzemiosła poligraficznego”, zespół ”Magazynu Sportowego” (za dodatek do ”Tempa”) za ”kreatywne podejście do tematów sportowych w magazynie” oraz ”Gazeta Wyborcza” (za dodatek specjalny poświęcony Leszkowi Kołakowskiemu) za ”elegancję typograficzną i promowanie dobrych standardów”. Najlepsze okładki konkursu prezentujemy na Press.pl. Zwycięzców wybierało 29-osobowe jury, w którego skład wchodzą twórcy grafiki prasowej, m.in. dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych oraz fotograficy. Wyniki ogłoszono podczas gali w Zamku Królewskim w Warszawie. Okładki zakwalifikowane do finału prezentowane będą do 30 maja na wystawie w Zamku Królewskim w Warszawie, a następnie w wybranych salonach sieci Empik. Wśród sponsorów konkursu organizowanego przez IWP znaleźli się: Quad/Winkowski, Adobe Systems Incorporated, Empik, PAP, Poczta Polska, Stora Enso. Patronat nad konkursem objął minister kultury i dziedzictwa narodowego, a patronat medialny – TVP Warszawa, ”Press” i Society for News Design.

(AW, 24.05.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Maj 25, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

”Super Express” przekaże pieniądze na wsparcie powodzian

”Super Express” (Murator) 10 groszy z każdej sprzedanej w tym tygodniu gazety przeznaczy na pomoc powodzianom.

Średnia cena gazety w tygodniu to 1,40 zł. Redakcja chce pokazać, że media jako pomysłodawcy i moderatorzy społecznych inicjatyw mogą odegrać szczególną rolę w poprawie sytuacji ofiar klęski. Na łamach ”SE” przez cały tydzień będą się pojawiać nazwy organizacji, do których można się zwrócić o pomoc, numery kont, na które można wpłacać pieniądze na rzecz powodzian, oraz adresy, pod które można wysłać paczki.

(SK, 25.05.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo