Marzec dobry dla witryn internetowych
Pośród 10 najpopularniejszych grup witryn w marcu br. wszystkie zanotowały wzrost użytkowników w porównaniu z lutym br. – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.
– W lutym jest zawsze mniej użytkowników, bo miesiąc jest krótszy – zauważa Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu. Liderem pozostaje grupa Google, która w marcu br. miała 16,5 mln użytkowników (16,1 mln w lutym br.). Wyprzedza witryny należące do Onet.pl – 13,3 mln użytkowników (12,6 mln) i Naszej Klasy – 11,8 mln (11,4 mln). Kolejne są grupy: Gazeta.pl – 11,7 mln (11,2 mln), Wirtualna Polska – 11,4 mln (11 mln), Allegro.pl – 11,3 mln (10,8 mln), Interia.pl – 10,9 mln (10,5 mln), YouTube.com – 10,4 mln (10,1 mln) i o2.pl – 10 mln (9,7 mln). Pierwszą dziesiątkę zamyka Wikipedia – 9,1 mln użytkowników (8,5 mln). W rankingu domen w lutym br. liderem była Google.pl z 15,7 mln użytkowników (w lutym br. – 15,3 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się: Onet.pl – 12,4 mln (11,8 mln), Nasza-klasa.pl – 11,8 mln (11,4 mln), Google.com – 11,5 mln (11,2 mln), Allegro.pl – 10,8 mln (10,3 mln), Wirtualna Polska – 10,6 mln (10,1 mln), YouTube.com – 10,4 mln (10,1 mln), Wikipedia.org – 8,9 mln (8,3 mln), Interia.pl – 8,3 mln (7,9 mln) i Gazeta.pl – 8,3 mln (7,6 mln).(KOZ, 24.05.2010)










