Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 10, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzyczęściowy ”Załóż się” w TVP 2 zgodnie z prawem omija prawo

(fot. tvp.pl)

Główną atrakcję jesiennej ramówki TVP 2 - program ”Załóż się” podzielono na trzy części. Media plannerzy nie mają wątpliwości, że powodem tego jest ominięcie zapisów Ustawy o radiofonii i telewizji, które zabraniają telewizji publicznej przerywać ten sam program reklamami. KRRiT wobec takiej praktyki jest bezsilna.

Zgodnie z zapisami ustawy medialnej, która m.in. reguluje emisję reklam w telewizjach, TVP nie może przerywać programu reklamami. Nadawany od 7 października show ”Załóż się”, który trwa dwie godziny, emitowany jest w trzech częściach. Każda z nich kończy się tyłówką (plansza informująca, kto przygotował program), a po nich emitowane są bloki reklamowe. - Zdecydowano się na taki krok, aby zwiększyć ilość reklam, które mogą się znaleźć w czasie emisji programu, czyli prime time od godziny 20 do 22. Telewizja publiczna nie może przerywać audycji reklamami, więc w ten sposób omija ten zakaz – mówi Cezary Gadomski, media manager w Media Direction OMD. Jest zdania, że można się spodziewać kolejnych programów w TVP emitowanych w podobny sposób. Rafał Rastawicki, rzecznik prasowy przewodniczącej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przyznaje, że Rada wie o takich działaniach TVP, ale nic nie może zrobić. - Badaliśmy to już kilkakrotnie i jest to zgodne z obecnie obowiązującym prawem. TVP emituje na końcu każdej części tyłówkę, więc wedle obowiązujących przepisów poszczególne części traktowane są jako odrębne bloki programowe, między którymi można emitować reklamy i bloki sponsorskie – mówi Rastawicki. Jarosław Szczepański, rzecznik prasowy TVP, na pytanie, dlaczego TVP 2 podzieliła program na trzy części, odpowiedział: - By był on atrakcyjniejszy dla widza. Nie jest to ominięcie zakazu. To są trzy niezależne myślowo części, które mogłyby funkcjonować oddzielnie. Pytany, czy można się spodziewać kolejnych programów, które będą w ten sposób emitowane, odpowiedział: - Tak, jeśli będzie to z korzyścią dla widza.

(MS, 10.10.2005)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.