Seniorzy zwracają uwagę na reklamy z rodziną i celebrytami
10.05.2010, 07:46
Przede wszystkim reklamy z motywami rodzinnymi i celebrytami przykuwają uwagę seniorów – wynika z badania, jakie przeprowadziła na grupie 65+ agencja Praktycy.com.
Seniorom zaprezentowano kierowane do nich wybrane przekazy reklamowe w telewizji, prasie i Internecie. Pod lupę wzięto przykłady promocji produktów z branży nowych technologii, kosmetyków i środków farmaceutycznych. Okazało się, że w reklamie nowych technologii najlepiej jest wykorzystywać motyw rodzinny (taki przekaz został dobrze przyjęty przez 51 proc. ankietowanych). Reklamy kosmetyków są najchętniej przyjmowane, gdy występuje w nich znana osoba (58 proc.), a środki farmaceutyczne są doceniane, gdy przekaz opiera się na takich emocjach, jak troska o zdrowie czy bezpieczeństwo (32 proc.). Badanie ankietowe przeprowadzone zostało na grupie 207 respondentów, w grupie wiekowej 65+, w kwietniu i maju br. Specjaliści podkreślają, że seniorzy to coraz bardziej atrakcyjna grupa docelowa, stąd marketerzy w większym stopniu powinni zwracać uwagę, jaki komunikat przykuwa ich uwagę.(RYD, 10.05.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










