Leo Burnett Agencją Roku 2009 w Polskim Konkursie Reklamy KTR
28.04.2010, 08:11
Agencją Roku w tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR została Leo Burnett Warszawa. Reklamodawcą Roku 2009 – Polkomtel.
Na wczorajszej gali konkursu wręczono 22 złote, 29 srebrnych i 40 brązowych statuetek. Oprócz wymienionych już tytułów przyznano też kilka innych: Domem Produkcyjnym Roku 2009 został Opus Film, Studiem Postprodukcyjnym Roku 2009 – Platige Image, Fotografem Roku 2009 – Ben Stockley. Złotą statuetkę w kategorii Reklama radio otrzymała agencja PZL za spot ”Ziemia” dla Tesco. W kategorii Reklama drukowana złoto przyznano BBDO Warszawa za serię prac ”Niewidoczni” dla Komendy Głównej Policji, PZU i KRBRD oraz Euro RSCG Poland za ”Kłębek Woolite” dla Reckitt Benckiser. W kategorii Active Advertising złoto odebrały: San Markos za kampanię ”Kumpel z przeszłości. 1944 live” dla Biura Promocji Miasta Stołecznego Warszawy, Publicis za ”Kalkulator grzechów reklamowych” dla UNICEF, Change Integrated za ”Bagażnik Škoda Superb Combi” dla Škoda Auto Polska. W kategorii Media interaktywne złota statuetka przypadła także San Markos za ”Kumpel z przeszłości. 1944 live”, a w kategorii Film wygrała Change Integrated za kampanię dla Škoda Auto Polska. W kategorii Warsztat TV złoto otrzymały: Film Produkcja za ”Simplus Mutti” dla Polkomtelu, Platige Image za ”Żywiec. Autorytety Tomasz Adamek” dla Grupy Żywiec i ”Minutki – kraina rozmów w Orange na kartę” dla PTK Centertel oraz Opus Film za ”Orange POP - oferta na kartę Sztuczki” dla PTK Centertel. W kategorii Fotografia złoto powędrowało do: Valkea Media za ”Być jak Kuba W.”, summer76 za prace ”It’s a beautiful day” i ”Zona”, Igora Omuleckiego za ”Elżbieta w Polsce”, AF Foto za ”Gino Rossi wiosna/lato 2010” i Bena Stockleya za ”Pedestrian, Children i Biker”. W kategorii Ilustracja złotem nagrodzono: Przemysława Truścińskiego za serię prac (m.in. ”Para buch”, ”Nie lubię poniedziałków”), Tomasza Bagińskiego za ”Kinematograf” oraz Rimantasa Lukaviciusa za ”Lake”. Nagrodę za przełamywanie stereotypów w tworzeniu kampanii społecznych otrzymali Rafał Betlejewski z Koledzy Strategia i Kreacja, a za łamanie stereotypów w reklamie – Brain za „Dziecko”. W nowej w tym roku kategorii Marketing miejsc złota nie przyznano. Nie było go także w kategorii Kampania i design. Wczoraj rozstrzygnięto także polską edycję Young Creatives. Zwycięzcy pojadą na festiwal reklamowy Cannes Lions. Są to zespoły kreatywne: Aleksandra Zalewska i Ewelina Skowron-Skowrońska z Leo Burnett oraz Michał Korolec i Izabela Adrianna Wit z Brain (kategoria Design); Marcin Hołota i Mateusz Wojnarowski ze Sparing Communication Group (kategoria PR); Łukasz Szczybelski i Natalia Borkowska z K2 Internet (Cyber); Norbert Mikołajczyk i Michał Bucholc z Click5 (Film); Tytus Klepacz i Peter Olszewski z S4 (Reklama drukowana). Polski Konkurs Reklamy KTR organizują Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.(DOK, 28.04.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










