Nie wszystkim tygodnikom spada sprzedaż
23.04.2010, 07:30
”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) miał w lutym br. wyższą sprzedaż niż w lutym rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o średnim rozpowszechnianiu płatnym razem. Sprzedaż poprawiły też: ”Angora”, ”Gość Niedzielny” i ”Tygodnik Powszechny”.
W lutym wśród tygodników opinii najlepiej sprzedawała się ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy), której średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 134 314 egz. (spadek o 10,87 proc. w porównaniu z lutym 2009 roku). Drugi był ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) z wynikiem 107 568 egz. (wzrost o 6,14 proc.), a na trzecim - ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – 76 913 egz. (spadek o 31,27 proc.). Kolejne były: ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”) – 46 102 egz. (spadek o 11,86 proc.) i ”Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) – 22 669 egz. (spadek o 2,32 proc.). W lutym 2010 roku publikujący przedruki z prasy polskiej i zagranicznej ”Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem 339 513 egz. poprawił wynik o 4,73 proc. Natomiast ”Forum” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) z przedrukami z prasy zagranicznej miało wynik gorszy o 4,5 proc., sprzedając średnio 17 610 egz. Wśród tygodników katolickich w lutym wyższe średnie rozpowszechnianie płatne razem miały: ”Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej ”Gość Niedzielny”) – 139 019 egz. (wzrost o 5,19 proc.) i ”Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) – 21 768 egz. (wzrost o 4,89 proc.). Natomiast ”Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) z wynikiem 28 372 egz. odnotował spadek o 0,03 proc.(AW, 23.04.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










