Siedem tygodników w pierwszym kwartale br. cennikowo zarobiło na reklamach więcej
19.04.2010, 08:54
Pomimo że dziesięć cennikowo najlepiej zarabiających na reklamach tygodników w pierwszym kwartale br. łącznie miało o 4,28 proc. niższe wpływy reklamowe niż w tym okresie ub.r., to aż siedem tytułów z tej grupy poprawiło wyniki – wynika z danych Expert Monitora (bez uwzględniania rabatów i autopromocji).
W okresie styczeń-marzec br. najwięcej na reklamach zarobił ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) z wpływami 24,6 mln zł (wzrost o 24,09 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2009 roku). Tytuł ten awansował na pozycję lidera z miejsca drugiego, zamieniając się z ”Tele Tygodniem” (Wydawnictwo Bauer), który osiągnął 22,2 mln zł (wzrost o 6,84 proc.). ”Polityka” (”Polityka” Spółdzielnia Pracy) z wynikiem 19,04 mln zł (wzrost o 7,38 proc.) znalazła się, podobnie jak rok wcześniej, na miejscu trzecim. Kolejne były, bez zmiany pozycji: ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – 12,2 mln zł (spadek o 15,57 proc.), ”Gala” (G+J Polska) – 10,3 mln zł (spadek o 13,2 proc.) i ”Teleprogram” (Teleprogram) – 9,7 mln zł (spadek o 1,96 proc.). Na pozycji siódmej, awansując o jedno miejsce, znalazła się ”Pani Domu” (Edipresse Polska SA) – 7,7 mln zł (wzrost o 17,46 proc.). Z miejsca dziewiątego na ósme przesunął się ”Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) z wpływami 6,3 mln zł (wzrost o 1,44 proc.). Na dziewiątym był ”Przekrój” (Wydawnictwo ”Przekrój”), który z 6,1 mln zł (wzrost o 15,22 proc.) przesunął się do pierwszej dziesiątki z miejsca 12. w ub.r. Zestawienie zamyka ”Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer) – 5,9 mln zł (wzrost o 11,65 proc.), które w pierwszym kwartale ub.r. również było poza dziesiątką najlepiej zarabiających na reklamach tygodników (na miejscu 11.).(AW, 19.04.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










