GG Network protestuje przeciwko zmianom w prezentacji badań PBI
26.03.2010, 07:47
GG Network, właściciel m.in. komunikatora Gadu-Gadu, uważa, że zmiana prezentacji danych przez Polskie Badania Internetu jest wymierzona w ich firmę.
”To kolejna próba pomniejszenia wartości reklamowej najbardziej popularnego komunikatora w polskim Internecie” – twierdzi spółka w oficjalnym stanowisku. Chodzi o usunięcie przez PBI wskaźnika real users (użytkowników – przyp. red.) w odniesieniu do aplikacji. Zdaniem firmy zmiany w publikacji wyników to kolejny fakt dowodzący konieczności utworzenia alternatywnego standardu badawczego polskiego Internetu, bo PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu, a nie do użytkownika. Przy publikacji ostatnich badań Megapanel PBI/Gemius za styczeń tłumaczono, że zmianę wprowadzono zgodnie z uchwałą Rady Badania. Wskaźnik ”użytkownicy” zastąpiony został przez wskaźnik ”aktywne programy” i powstał oddzielny ranking TOP-20 aplikacji objętych badaniem według zasięgu. Gadu-Gadu zajmuje w nim pierwsze miejsce, lecz nie konkuruje już z największymi internetowymi graczami.(SK, 26.03.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










