Dekoniunktura na rynku telewizyjnym wpłynęła na wyniki ATM Grupy
Przychody firmy producenckiej ATM Grupa SA wyniosły w ub.r. 99,9 mln zł i były o 12 proc. mniejsze od osiągniętych rok wcześniej.
Znacznie spadł zysk netto spółki, który w ub.r. wyniósł 1,13 mln zł – o 94 proc. mniej niż w 2008 roku. Jak informuje ATM Grupa w komunikacie prasowym, na wyniki finansowe wpłynęły m.in.: dekoniunktura na rynku reklamy, trudna sytuacja ekonomiczna Telewizji Polskiej i wzrost kosztów stałych firmy (przede wszystkim amortyzacji w związku z zakończeniem budowy studia telewizyjnego we Wrocławiu i zakupem wozu transmisyjnego HD). ”Obecna dekoniunktura na rynku reklamy sprawia, że firmy z branży producenckiej otrzymują mniej zamówień ze stacji telewizyjnych niż w 2008 roku – czytamy w komunikacie. – Telewizje, w ramach oszczędności, zamawiają mniejsze pakiety, renegocjują nie tylko ceny, ale również warunki płatności, a także przekładają na późniejsze terminy produkcje, które często były już w stadium przygotowawczym”. Według własnych szacunków ATM Grupa ma ok. 14 proc. udziału w rynku produkcji telewizyjnej, którego wartość szacuje na 750 mln. zł. – W 2009 roku największy udział w przychodach miała produkcja telenowel i seriali – informuje wiceprezes ATM Grupy Maciej Grzywaczewski. Żeby skuteczniej zainteresować nadawców swoją ofertą, firma na własny koszt przygotowuje piloty nowych produkcji. W ten sposób ATM Grupa sprzedała serial ”Licencja na wychowanie” (TVP 2) oraz program rozrywkowy ”On i ona”. ATM Grupa jest producentem m.in. seriali ”Ranczo” (TVP 1) i ”Pierwsza miłość” (Polsat). W ub.r. za 2 mln zł kupiła firmę Baltmedia, produkującą serial ”Ojciec Mateusz” (TVP 1).(RUT, 03.03.2010)










