Polski Dom Mediowy nie będzie współpracował z ZOG
Polski Dom Mediowy nie będzie kupował kampanii za pośrednictwem ZenithOptimedia Group.
Zrzeszający lokalne domy mediowe Polski Dom Mediowy powstał w listopadzie ub.r. – przewidywano, że uczestnicy projektu wynegocjują warunki zakupu reklam porównywalne z tymi, które uzyskują sieciowe domy mediowe. Prezes PDM Piotr Wałęski prowadził rozmowy z biurami reklam największych mediów. Ponieważ jeszcze w styczniu br. nie było pewności, czy uda się to szybko osiągnąć, PDM asekuracyjnie zakładał tymczasową współpracę z sieciowym ZenitOptimedia Group. Miał korzystać z warunków wynegocjowanych przez ZOG we wszystkich mediach z wyjątkiem Internetu (w tym przypadku korzysta z pośrednictwa brokera Media Republic). Do sfinalizowania umowy jednak nie doszło. Menedżerowie PDM i ZOG uznali, że współpraca nie przyniesie korzyści żadnej ze stron, a nawet mogłaby doprowadzić do konfliktu interesu między klientami obu firm. - Na starcie sondowaliśmy rynek i nie byliśmy pewni, jak zachowają się konkurenci i biura reklam największych stacji telewizyjnych – wyjaśnia Wałęski. - Po rozmowach z tymi ostatnimi okazało się, że przy słabszej koniunkturze budżety klientów Polskiego Domu Mediowego są dla stacji atrakcyjne i nie potrzebujemy pośrednika – dodaje. Ponadto zakładane wcześniej ewentualne pośrednictwo ZOG spowodowało, że członkostwo w PDM ograniczył dom mediowy Media Concept. Teraz jego prezes Bartosz Nowakowski informuje, że będzie rozmawiał z Wałęskim o dalszej współpracy. - Główna przeszkoda zniknęła – mówi. Oprócz Media Concept członkami PDM są: Value Media, TBA, Media Adviser i spółki holdingu Media Works.(MŁ, 26.02.2010)










