Polonijny ”Nowy Dziennik” zmienił makietę
30.09.2005, 09:26
Dziennik ma mniejszy format, lżejszą czcionkę
i szersze szpalty
”Nowy Dziennik”, największa polonijna gazeta w Nowym Jorku, wydawana przez Bicentennial Publishing Co. Inc, ukazuje się od tego tygodnia w nowej szacie graficznej.
Dziennik ma mniejszy format, lżejszą czcionkę i szersze szpalty, wprowadzające więcej światła. Większe są tytuły i fotografie. O kilka stron wzrosła objętość, ale artykuły są krótsze (zarówno teksty informacyjne, jak i publicystyka). – Dzisiejszy czytelnik rzadziej sięga po gazetę, ma dużo alternatywnych źródeł wiadomości. Skróciliśmy leady, wprowadziliśmy ramki z krótkim tekstem, ułatwiającym zorientowanie się w wydarzeniach na świecie - tłumaczy Kinga Bagnowska, redaktor zarządzająca. W gazecie zostały najważniejsze działy: ”Z Polski”, ”Z Ameryki”, ”Metropolia” i ”Sport”, a także strony poświęcone gospodarce, opiniom i analizom. Dołączane są wciąż dodatki: ”Weekend”, ”Moto-Dziennik”, ”Podróże z Nowym Dziennikiem” i ”Edukacja”. Prace nad nowym layoutem trwały od ośmiu miesięcy. Autorem zmian jest znana w branży projektowania gazet firma Garcia Media Group, która przygotowywała makiety m.in. dla ”Die Zeit” i ”The Wall Street Journal”. Wygląd ”Nowego Dziennika” w ciągu 35 lat istnienia zmieniał się kilkakrotnie. - Ciągle wprowadzaliśmy korekty, ale były to prace doraźne. Teraz zatrudniliśmy profesjonalistów. Mamy nadzieję, że dzięki nowej szacie gazeta będzie bardziej przyjazna w lekturze - mówi Bagnowska. Nakład ”Nowego Dziennika” wynosi ok. 30 tys. egz. (dane wydawcy). W sierpniu br., po pięciu latach, z funkcji redaktora naczelnego zrezygnował Maciej Wierzyński. Zastąpiła go Julita Karkowska.(BS, 30.09.2005)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










