Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 12, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sąd uznał, że reklama Link4 nie wprowadza w błąd, ale narusza dobre obyczaje

Reklama Link4 ”Ta ostatnia niedziela” nie wprowadza konsumentów w błąd – orzekł sąd pierwszej instancji, ale jednocześnie zakwestionował formę przedstawienia w niej agentów ubezpieczeniowych.

Zastrzeżenia do reklamy ”Ta ostatnia niedziela” (emitowanej w połowie 2008 roku) miała Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych (PIPUiF). Chodziło o użycie stwierdzenia ”bez pośredników, bez prowizji” i przedstawienie agentów ubezpieczeniowych w złym świetle. Ubezpieczyciel argumentował, że sposób przedstawienia agentów był umowny. Przekonywał, że był to dowcip, który został odebrany przez konsumentów z właściwym dystansem i zrozumieniem umowności. Według sądu ani informowanie klientów o prowizji agentów, ani o tym, że ubezpieczenia w Link4 mogą być tańsze, nie wprowadza konsumenta w błąd i nie jest nieprawdziwe. W tej części wyroku sąd uznał argumenty Link4 i stwierdził w uzasadnieniu, że konsumenci są ludźmi rozważnymi i świadomie dokonują wyboru oferty ubezpieczeniowej. Natomiast w kwestii wizerunku agentów przedstawionego przez Link4 w reklamach sąd przychylił się do stanowiska PIPUiF i uznał sposób przedstawienia agentów za naruszenie dobrych obyczajów. W komunikacie do mediów Adam Horosz, prezes Link4, oświadczył, że nie zgadza się z tą częścią wyroku i rozważa odwołanie. Wskazał, że nakazanie przez sąd publicznych przeprosin jest sprzeczne z wcześniejszymi orzeczeniami Rady Etyki Reklamy – w trzech niezależnych orzeczeniach nie stwierdziła ona naruszeń zasad etyki w reklamach Link4.

(MŁ, 12.01.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.