Nowości w ofercie reklamowej TVP
Biuro reklamy Telewizji Polskiej wprowadziło w tym roku nowy cennik – premium, a tzw. tunel kupowany przez reklamodawców na cały rok można teraz wykupić także na kilka miesięcy.
Oferta biura reklamy TVP zwana tunelem obowiązuje od ub.r. – polega na tym, że reklamodawcy, którzy zadeklarowali na cały rok duże zakupy według cennika, mieli zapewnione w miarę stałe ceny spotów. W tym roku umowę na tunel można podpisać także na kilka miesięcy. By jednak z skorzystać z tunelu, klient musi zadeklarować, że wyda na reklamę w TVP przynajmniej 10 proc. więcej niż w ub.r., a co najmniej 90 proc. zakupów dokona z cennika. Nowością w tegorocznej ofercie biura reklamy TVP jest zaś cennik premium - sprzedawane według niego spoty będą o 15 proc. droższe od tych ze standardowego cennika, ale klient będzie miał w zamian pierwszeństwo przy rezerwowaniu czasu reklamowego. Natomiast samo rezerwowanie czasu w głównych antenach TVP ma się odbywać następująco: pierwszeństwo będą mieć klienci kupujący tunel, a następnie: klienci cennika premium, cennika standardowego, pakietów GRP (gwarantowanej widowni w wyznaczonych siedmiu targetach), pakietów premium i na końcu klienci pakietów standardowych. Jeśli chodzi o kanały tematyczne TVP, biuro reklamy wprowadza możliwość kupowania określonej widowni – reklamodawca ma wtedy gwarancję, że jego spoty obejrzy założona liczba osób (dotychczas można było kupić tylko określoną liczbę emisji spotu). Sprzedaż czasu w kanałach będzie prowadzona w czterech pakietach: Wszyscy (widzowie w wieku 16-49 lat; kanały TV Polonia, TVP Kultura i TVP Sport), Kobiety (kobiety w wieku 25-60 lat; TV Polonia i TVP Kultura), Mężczyźni (mężczyźni w wieku 25-65 lat; TV Polonia i TVP Sport) i Top Manager (osoby w wieku 25-40 lat: urzędnicy, kierownicy, specjaliści z wyższym wykształceniem i przedstawiciele wolnych zawodów; TV Polonia, TVP Kultura i TVP Sport).(RUT, 07.01.2010)










