Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 05, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Główne telewizje z coraz mniejszym udziałem w rynku

Udział głównych stacji w rynku telewizyjnym spadł w ub.r. zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

W 2009 roku programy TVP 1, TVP 2, Polsatu lub TVP wybierało średnio 67 proc. osób oglądających telewizję (rok wcześniej było to 71,6 proc.). Wśród widzów w wieku 16-49 lat udział głównych stacji wyniósł zaś 66,1 proc. (w 2008 roku było to 70,8 proc.). Straciła każda z głównych telewizji. Liderem rynku pozostała Jedynka z udziałem 20,9 proc. (zanotowała największy spadek, bo rok wcześniej wybierało ją 22,6 proc. widzów). Drugi był TVN – 15,9 proc. (w 2008 roku: 16,7 proc.), wyprzedzając Dwójkę – 15,4 proc. (16,8 proc.) i Polsat – 14,8 proc. (15,4 proc.). Udział TVP 1 był największy również w grupie komercyjnej – 17,5 proc. (19,2 proc.), lecz tu stacja nieznacznie tylko wyprzedziła Polsat, wybierany przez 17,4 proc. widzów (18,5 proc.). Trzeci był TVN – 16,9 proc. (17,5 proc.), a czwarta Dwójka – 14,3 proc. (15,6 proc.).

(RUT, 05.01.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.